تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت عدم حضور ملک سلمان در اجلاس گروه 20

کد خبر: ۵۶۰۸۸۶

۳۲  بازدید

خبرگزاری ایسنا: منابع در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس تاکید کردند، ترس از کودتا توسط رئیس گارد ملی عربستان باعث شد که پادشاه عربستان و پسرش در نشست سران بیست حضور نیابند.

منابع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس می‌گویند که از ترس کودتا توسط متعب بن عبدالله، رئیس گارد ملی عربستان که مبادا پادشاه را برکنار و پسر خود را به عنوان ولیعهد تعیین کند؛ سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و پسرش محمد بن سلمان ولیعهد در نشست سران گروه ۲۰ حضور نیافتند.

پیشتر استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان گفته بود که پادشاه عربستان و پسرش در نشست سران گروه ۲۰ که در شهر هامبورگ روزهای جمعه و شنبه برگزار می‌شود، حضور نمی‌یابند.

رسانه‌های عربستانی این گونه توجیه می‌کنند که سلمان بن عبدالعزیز به دلیل بحران قطر تصمیم گرفت تا به آلمان سفر نکند اما این رسانه‌ها جزئیات بیشتری را منتشر نکردند و این مساله ناظران را به این امر واداشت تا به عدم حضور پادشاه و پسرش در این کنفرانس توجه کنند چراکه این کنفرانس برای عربستان اهمیت دارد به این دلیل که این کنفرانس جایگاه اقتصادی عربستان را در خاورمیانه نشان می‌دهد و پیش‌بینی‌هایی مبنی بر این امر وجود داشت که پسر پادشاه که مسئول پرونده اقتصادی و سند چشم انداز ۲۰۳۰ است، به نمایندگی از پدرش در این نشست حاضر شود.

خبرگزاری آلمان (د.پ.آ) به نقل از منابع دیپلمات عربستانی گزارش داد که سلمان بن عبدالعزیز آل سعود در نشست سران گروه ۲۰ به دلیل بحران سیاسی با قطر حضور نمی‌یابد.

این خبرگزاری اعلام کرد که محمد الجدعان، وزیر دارایی عربستان در نشست سران به جای پادشاه عربستان مشارکت خواهد داشت.

متعب بن عبدالله، فرمانده گارد ملی بزرگ‌ترین عامل نگرانی پادشاه عربستان و پسرش به شمار می‌آید.

پیشتر "وطن" هفته گذشته از منابع خود نقل کرد که محمد بن سلمان پس از کودتا علیه محمد بن نایف، ولیعهد مخلوع تلاش خواهد کرد تا متعب بن عبدالله را از منصبش برکنار کند.

عامل خطرناک بودن "گارد ملی" این است که به عنوان ارتش موازی در عربستان است و تعداد نیروهای آن به بیش از ۱۵۰ هزار سرباز می‌رسد و بیشتر از مردم قبایل تشکیل شده است و فرماندهانش از شاهزادگان به حاشیه رانده شده یا از خارج از دایره فرزندان و نوادگان عبدالعزیز آل سعود، پادشاه موسس عربستان هستند. عامل خطرناک بودن این ارتش حمایت مطلقش از شاهزاده متعب، فرمانده و موسس آن است.

تحمیل و به کار گماردن فرماندهان جدید گارد ملی گزینه‌ای آسان و مناسب برای پادشاه و پسرش به شمار نمی‌آید چراکه پیچیدگی‌ها و روابطی به دلیل بافت آن و خویشاوندی قبایل در نجد وجود دارد.

منابع تاکید دارند که موفقیت محمد بن سلمان برای تسلط بر گارد ملی آسان نیست چراکه اگر در انجام این کار موفق شود، اقدام بی‌سابقه‌ای از سوی پادشاه صورت می‌گیرد چراکه در واقع، پادشاه علیه تمامی سنت‌های ساختار خاندان آل سعود و روابط قبیله‌ای آن با قبایل بزرگ دیگر شوریده است.

پیشتر مجتهد، توئیت کننده مشهور عربستانی در توییتر نوشته بود که تحرکاتی خطرناک‌تر از حبس خانگی محمد بن نایف، ولیعهد سابق وجود دارد که این تحرکات در داخل خاندان حاکم در عربستان بیشتر می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت عدم حضور ملک سلمان در اجلاس گروه 20»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..