تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




در تلاش براي حل مشکل گردوغبار هستيم

سلامت نیوز: نمايندگان کشورهاي حاضر در کنفراس بين‌المللي گردوغبار صبح ديروز از استان خوزستان بازديد کردند. در اين بازديد،

به پزارش سلامت نیوز، وقایع اتفاقیه نوشت: معصومه ابتکار که صبح سه‌شنبه وارد خوزستان شد، پس از بازديد هوايي از تالاب هورالعظيم در خوزستان گفت: در ادامه همايش بين‌المللي مقابله با گردوغبار که ديروز در تهران گشايش يافت به خوزستان آمديم و برنامه روز دوم اين اجلاس، بازديد از خوزستان و کاشان است که به‌همراه دکتر اريک سولهايم، رئيس برنامه محيط‌زيست سازمان ملل؛ گري لوييس، نماينده مقيم سازمان ملل در ايران و بسياري از شرکت‌کنندگان در اجلاس بازديد از کانون‌هاي ريزگرد و مناطق مختلف خوزستان داريم.

او در ادامه گفت: صبح دیروز بازديد هوايي از هورالعظيم و بخش‌هاي مختلف هوالعظيم انجام داديم و شاهد احياي بخش‌هاي بسياري از تالاب و ورود آب به بعضي از بخش‌هاي مرزي با عراق بوديم که مي‌تواند مؤثر باشد. وي ادامه داد: بخش‌هاي مهمي از کانون‌هاي گردوغبار اين منطقه زير آب رفته و شرايط بهتري را به‌وجود آورده است. رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست گفت: در ادامه بازديدي از مراحل کاشت نهال، پخش سيلاب و تثبيت خاک که در خوزستان در حال اجراست را داريم. وي با اشاره به گرم‌شدن کره زمين و تغييرات محيط‌زيستي بر اقليم خوزستان گفت: اين مسئله نياز به مطالعات بلندمدت دارد تا ابعاد مختلف اقليم، تغيير اقليم و آثار آن را ببينيم ولي به‌هرحال خوزستان شرايط سختي را به‌خاطر گرما، طوفان‌هاي گردوغبار، کاهش بارندگي و تجربه خشکسالي‌هاي پي‌درپي را دارد که اين اتفاقات، آسيب‌ها و مخاطرات بسياي را به‌وجود مي‌آورد. ابتکار همچنین گفت: مهم‌ترين مسئله اکنون اين است که برنامه سازگاري با مشکلات محيط‌زيستي براي اين استان داشته باشيم و منابع آبي را در عرصه سرزمين درست مديريت کنيم.

او با بيان اينکه ديروز بيانيه وزرا در اجلاس صادر شد، گفت: اين بيانيه درزمينه همکاري‌هاي دوجانبه، چندجانبه، همکاري‌هاي فني، مشارکت و همکاري سازمان ملل دراين‌زمينه که همراهي خوبي نيز تاکنون داشته‌اند، است. رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست بيان کرد: اميدوارم سازمان ملل همکاري‌هايش را بتواند ادامه دهد و کشورها را براي پيشبرد برنامه‌هاي مقابله با گردوغبار در کنار هم کمک و هدايت کند. رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست و معاون رئيس‌جمهوري صبح سه‌شنبه به‌همراه معاون دبيرکل سازمان ملل و نماينده مقيم سازمان ملل در ايران و برخي شرکت‌کنندگان در همايش بين‌المللي گردو غبار وارد اهواز شد. در اين سفر حدود 30 نفر از مهمانان اجلاس، معصومه ابتکار را همراهي مي‌کنند. يک هيأت هفت نفره از سازمان ملل به سرپرستي اريک سولهایم، معاون دبيرکل سازمان ملل متحد و گري لویيس، نمايند مقيم ملل در ايران جزء مهمانان هستند. همزمان رئيس برنامه محيط‌زيست سازمان ملل با بيان اينکه خوزستان اميدوار باشد سازمان ملل مي‌تواند به حل معضل گرد وغبار کمک کند، گفت: ما تمرکز زيادي براي حل اين مشکل داريم. اريک سولهايم روز سه‌شنبه پس از بازديد هوايي از تالاب هورالعظيم در جمع خبرنگاران اهواز گفت: با همکاري ايران و ديگر کشورها ازجمله ترکيه، تلاشمان بر اين است تا بر مشکلات کانون‌هاي گردو غبار به‌ويژه کانون‌هاي داخلي در ايران تمرکز کنيم و به يک برنامه جامع برسيم. وي افزود: امروز با همکاري دولت ايران به خوزستان آمده‌ايم و اميدواريم در اين سفر بتوانيم برنامه‌اي جامع براي حل مشکلات گردوغبار در خوزستان تهيه کنيم. رئيس برنامه محيط‌زيست سازمان ملل ادامه داد: از طوفان گردوغبار بهمن پارسال در خوزستان، ايميل‌ها و پيام‌هاي زيادي از طريق شبکه‌هاي اجتماعي از سوي مردم ايران دريافت کردم.


رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست و معاون رئيس‌جمهوري صبح سه‌شنبه به‌همراه معاون دبيرکل سازمان ملل و نماينده مقيم سازمان ملل در ايران و نيز برخي مهمانان شرکت‌کننده در همايش بين‌المللي گردوغبار که از ديروز در تهران گشايش يافت، با سفر به خوزستان از کانون‌هاي گردوغبار و نيز عمليات نهالکاري و اقدامات مهار اين پديده ديدن کردند. همچنين نماينده مقيم سازمان ملل در ايران با اشاره به تأثير کمک‌هاي بين‌المللي در احياي درياچه اروميه گفت: در اروميه تجربه خوبي داشتيم و اکنون تمرکز ما روي خوزستان و سيستان‌وبلوچستان است. گري لوييس که در حاشيه برگزاري دومين کنفرانس بين‌المللي مقابله با گردوغبار همراه با رئيس سازمان حفاظت محيط‌زيست به خوزستان سفر کرده، در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: در ادامه کنفرانس بين‌المللي مقابله با گردوغبار به استان خوزستان سفر کرده‌ايم؛ 40 کشور کنار هم جمع شده‌اند تا مشکل را بررسي کنيم. ما به جمع‌بندي‌هايي در‌اين‌زمينه رسيديم و به اين استان آمديم تا از نزديک بازديدي داشته باشيم و پس از بازگشت به تهران، کار در‌اين‌زمينه را به اتمام برسانيم. وي بيان کرد: ما به خوزستان آمده‌ايم تا راه‌هاي فني را براي مشکل گردوغبار اين استان پيدا کنيم. اين راه‌حل‌ها، بسيار با کشورهاي منطقه و کمک‌هاي بين‌المللي و جهاني، مرتبط است. نماينده مقيم سازمان ملل در ايران گفت: تمرکز ما روي منطقه شادگان، هامون و ساير مناطق بحراني است. اين مناطق به آب و پشتيباني آبي و کمک‌هاي بين‌المللي براي حل مشکل نياز دارند.


او در پاسخ به اينکه تجربه خوبي از کمک‌هاي بين‌المللي براي احياي درياچه اروميه وجود دارد و آيا مي‌توان به اين کمک‌ها براي استان خوزستان اميدوار بود، عنوان کرد: بله در اروميه تجربه خوبي داشتيم و اکنون تمرکز ما روي خوزستان و سيستان‌وبلوچستان است. اظهارات اين مسئولان بين‌المللي در حاشيه کنفرانس بين‌المللي مقابله با گردوغبار بود که همزمان با اين رويداد، نمايندگان هشت کشور از شنزارهاي تثبيت‌شده «ام الدبس» بازديد کردند که شامل ۳۸ نفر از شرکت‌کنندگان در کنفرانس بين‌المللي مقابله با گردوغبار به نمايندگي از هشت کشور ازجمله آمريکا، چين، اکوادور، ترکيه و... بودند. اين شنزارها در چند سال اخير توسط اداره‌کل منابع طبيعي خوزستان با جنگلکاري تثبيت شده‌اند. اين هيأت در ادامه سفر ديروز خود به خوزستان، از تالاب هورالعظيم نيز بازديد کرد. کنفرانس بين‌المللي سازمان ملل با موضوع مقابله با گردوغبار از ۱۲ تا ۱۴ تير سال جاری به ميزباني تهران برگزار شد و دیروز در حاشيه دومين روز اين اجلاس، هيأتي هفت نفره از سازمان ملل به سرپرستي اريک سولهايم، معاون دبيرکل و رئيس برنامه محيط‌زيست سازمان ملل متحد و نمايندگاني از چندين کشور از کانون‌هاي ريزگرد کشور در استان‌هاي خوزستان و اصفهان بازديد کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «در تلاش براي حل مشکل گردوغبار هستيم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..