تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این مواد خوراکی نباید در ظرف پلاستیکی نگهداری شوند

این مواد خوراکی نباید در ظرف پلاستیکی نگهداری شوند این مواد خوراکی نباید در ظرف پلاستیکی نگهداری شوند 

بهتر هست بدانید که تعداد زیادی از مواد خوراکی را نباید در ظروف پلاستیکی نگهداشت زیرا برای سلامت انسان خطرآفرین خواهند شد. متاسفانه تعداد زیادی از افراد شناختی در این باره ندارند و این شیوه را بدون رعایت اصول درست دائم در خانه، محل کار، گردش و سفر به کار می گیرند. به همین علت در ادامه 6 مورد از خوراکی‌هایي راکه اصلا نباید با مواد پلاستیکی تماس داشته باشند، معرفی می کنیم.

ظروف پلاستیکی جزو ظروف پرکاربرد آشپزخانه میباشند که برای نگه داری انواع مواد خوراکی خام و پخته ایده‌آل به نظر میرسند. اضافه بر تنوع شکل، اندازه و سهولت مصرف، قیمت مناسب آن ها در مقایسه با ظروف آلومینیومی یا مواد دیگر علت دیگر وجود این ظروف در کابینت همۀ آشپزخانه هاست،

اما مشکل اینجاست که همه ي خوراکی‌ها را نمی‌توان در ظروف پلاستیکی نگه داشت زیرا ترکیبات انها قابلیت تجزیه سریع یا حتی آلودگی با باکتریها را دارند.

تخم‌ مرغ خام
تخم مرغ خام و دیگر خوراکی هاي حاوی آن مثل سس مایونز، املت و… نباید در ظروف پلاستیکی نگه داری شوند زیرا ممکن هست ظروف با باکتری هایي مثل سالمونلا «باکتری‌اي هست که معمولا در جوجه و تخم‌مرغ وجود دارد و عامل شایع‌ترین مسمومیت‌هاي خوراکی هست.

این باکتری با پختن غذا از بین میرود اما ممکن هست در تخم‌مرغ خام و خوراکی‌هاي حاوی آن که حرارت نمی بینند، یافت شود» و اشریشیا کُلي «اکثر گونه‌هاي این باکتری بی‌آزار میباشند اما برخی از آن ها عامل تعداد زیادی از مسمومیت‌هاي خوراکی و اسهال‌اند» آلوده شوند.

در واقع، این میکروارگانیسم‌ها به راحتی از طریق این غذاها منتقل می شوند و در تماس با مواد پلاستیکی می توانند تکثیر بی‌‌حد و مرزی داشته باشند. تنها روش مطمئن برای نگه داری چنین خوراکی‌هایي بهره گیری از ظروف شیشه‌اي و مقاوم به حرارت هست.

گوشت هاي فرآوری‌ شده
علت عدم پیشنهاد نگه داری گوشت‌هاي فرآوری‌ شده مثل سوسیس، کالباس، همبرگر و… در ظروف پلاستیکی کاهش خواص تغذیه اي آنهاست. حتی زمانی که این محصولات برش زده میشوند یا در ترکیب غذا هاي حاوی سس به کار میروند، خیلی سریع تغییر می کنند و طعم و بافت اصلی خود را از دست می دهند.

سوپ ها و غذا هاي حاوی سس
این غذاها معمولا با حرارت بالا طبخ می شوند و اگر در ظروف پلاستیکی سرو شوند، با ترکیبات آن واکنش داده و طعم و خواص خود را از دست می دهند. گرچه اگر غذا کاملا خنک شود می توان آن را در ظروف پلاستیکی دربسته ریخت و در یخچال نگه داری کرد. در واقع، گرمای اکران شده در ظرف عامل مشکل زا در مواد خوراکی خواهد بود.

شیر و فرآورده هاي لبنی
ظروف پلاستیکی شرایط لازم برای نگه داری مطلوب شیر و دیگر فرآورده‌هاي آن را ندارند. گرچه شاید بتوان چند ساعت این خوراکی‌ها را در ظروف پلاستیکی نگه داری کرد اما برای مدت طولانی اصلا پیشنهاد نمی شود زیرا خطر آلودگی با باکتری‌ها افزایش پیدا می کند. ظروف پلاستیکی روند تغییرات دمایی را در خوراکی‌ها آسان میکند، به تجزیه انها سرعت می‌بخشد و خطر ابتلا به ناراحتی‌هاي گوارشی و معده را افزایش میدهد.

پنیر در این خصوص حساسیت بیشتری دارد زیرا با قرارگیری پنیر ظرف حالت تعریق پیدا میکند و اساس رشد قارچ‌ها و باکتری‌ها فراهم میشود و این موضوع موجب بروز ناراحتی‌هاي گوارشی پس از یک‌بار مصرف میشود. بنابراین برترین ظروف برای نگه داری شیر و فرآورده‌هاي آن ظروف آلومینیومی و لعابی میباشند زیرا زمان ماندگاری ماده خوراکی یادشده را افزایش می دهند.

سالاد و سبزیجات
اکثر مردم تصور میکنند ظروف پلاستیکی برترین گزینش برای نگه داری سبزیجات تازه به‌خصوص انواع سالاد میباشند. گرچه ممکن هست بتوان مانع از آلودگی شد اما اصلا نمی‌توان سبزیجات را مدت طولانی تازه نگه داشت. در کل، تماس سبزیجات خردشده و آغشته به سس با ظروف پلاستیکی هم باعث تغییر طعم و هم از دست دادن خواص تغذیه اي شان می شود بنابراین آن ها را در ظروف شیشه اي بریزید.

قهوه و چای
گر چه امروزه انواع لیوان و فنجان برای چای و قهوه موجود هست اما اگر ضرورتی برای بهره گیری از لیوان هاي پلاستیکی بود حتما باید اجازه داد ابتدا نوشیدنی کاملا خنک شود. در واقع، دمای بالا روی پلاستیک تاثیر میگذارد و خطر آلودگی با باکتریها را هم افزایش میدهد و طعم و خواص نوشیدنی را نیز عوض می کند.

حرف آخر
در پایان باید گفت گرچه ظروف پلاستیکی برای خوراکی هاي ذکر شده اصلا مناسب نیستند اما بهتر هست برای نگه داری دیگر مواد خوراکی نیز ظروف با شرایط نگه داری بهتر به خصوص ظروف شیشه اي گزینه شوند. در واقع، بهره گیری از مواد پلاستیکی تهدیدی جدی برای محیط‌ زیست هست که با آلودگی منابع آب و خاک اساس بروز مریضی‌هاي گوناگون را در طولانی مدت افزایش می‌دهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این مواد خوراکی نباید در ظرف پلاستیکی نگهداری شوند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..