تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آی‌تی ایران از شایعه تا واقعیتِ انتقال سرور تلگرام به ایران تا تصمیم‌گیری نهایی درباره ماهواره مصباح

آی‌تی ایران از شایعه تا واقعیتِ انتقال سرور تلگرام به ایران تا تصمیم‌گیری نهایی درباره ماهواره مصباح

خبرآنلاین:

شماره 1 - محمدجواد آذری جهرمی مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سؤال که آیا انتقال سرور تلگرام به ایران صحت دارد، گفت: تنها بحث انتقال سرور یک سرویس خاص مانند تلگرام مطرح نیست بلکه قرار است زمینه انتقال سرویس‌های مهم به کشور ایجاد شود و اگر قرار باشد سرور یک سرویس خاص به داخل کشور منتقل شود آن را با شفافیت تمام اعلام خواهیم کرد.

شماره 2 - مدیرعامل شرکت زیرساخت در خصوص شایعات مطرح شده در خصوص استقرار سرورهای تلگرام به «ایران» گفت: آنچه در شورای عالی فضای مجازی مورد بحث قرار گرفته، صدور مجوز به وزارت ارتباطات برای مذاکره با CDN‌ های بین‌المللی برای استقرار در ایران است. معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: نقض حریم خصوصی آفت این اقدامات است، چرا که باعث می شود تعامل با سرویس دهندگان خارجی بهم بریزد و در نهایت این تعامل ها به نتیجه نرسد.

شماره 3 - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصمیم گیری درباره شیوه بهره برداری از ماهواره مصباح را به زمان بازگشت این ماهواره به ایران، موکول کرد. وی گفت: ساخت ماهواره مصباح از 14 سال گذشته توسط متخصصان ایرانی آغاز شد و حدود 10 سال پیش کار ساخت این ماهواره به پایان رسید. واعظی افزود در دولت گذشته متاسفانه بدون تحقیقات و در شرایطی که کشور در آن زمان قرار داشت؛ این ماهواره بدون تضمین های لازم از کشور خارج و به کشور ایتالیا برای پرتاب ارسال شد.

شماره 4 - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در دیدار با بشار حسین، دبیرکل اتحادیه پستی جهانی گفت : با همکاری اتحادیه پستی جهانی می توانیم با رفع مشکلات گمرکی ، هواپیمایی و امنیت بسته های پستی، تجارت الکترونیک را در منطقه گسترش دهیم.

شماره 5 - حسین مهری معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از مذاکره و امضای توافقنامه با 8 کشور در روزهای برگزاری دوازدهمین کنگره APPU در تهران، برای ارایه سرویس ها و انتقال دانش فنی خبر داد. وی گفت : در این کنگره 152 نفر از 32 کشور آسیایی و اقیانوسیه شرکت کردند و از دو کشور فرانسه و سوئیس نیز به عنوان کشورهای ناظردر این کنگره حضور یافتند.معاون وزیر ارتباطات از انتخاب ایران به عنوان رئیس مجمع اتحادیه پستی آسیا و اقیانوسیه نیز خبر داد.

شماره 6 - سیدابوالحسن فیروزآبادی- دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور - در اولین همایش ملی مراکز داده، زیرساخت و سرویس‌ها که در پژوهشگاه وزارت علوم برگزار شد گفت با ورود ۵G تا سال ۲۰۲۰ براساس هدف گذاری غربی‌ها ما شاهد تحولات بزرگی در بازار و شبکه‌ها خواهیم بود.وی افزود: متاسفانه ما در این حوزه دارای نواقصی هستیم که باعث شده حتی بخشی از سایت های ایرانی .IR هم داده هایش به دلایل فنی و اقتصادی همچون امنیت و پایداری شبکه و قیمت در خارج از کشور نگهداری شود. فیروزآبادی تاکید کرد کشور باید به سمت ایجاد دیتاسنترهای بزرگ و خدمات ابری حرکت کند و در صورتی که بتوانیم در این حوزه فعال باشیم می توانیم با ایجاد شهرهای هوشمند مشکلات کلان شهرها را برطرف کنیم.

شماره 7 - به دلیل عملیات کابل برگردان و توسعه شبکه کابل در ۹ مرکز مخابراتی شهید لطیفی، شهید آیت، شهدای مرصاد (پاکدشت)، شهید اشرفی اصفهانی، شهدای چیتگر ، شهید توکلی، دکتر حسابی( مارلیک)، شهید زارعی و شهید عاطف، ارتباط تلفنی مشترکان این مراکز طی ۳ روز آینده با اختلال همراه خواهد بود. با اجرای عملیات کابل برگردان ارتباط تلفنی مشترکان مرکز مخابرات شهید لطیفی با پیش شماره های ۲۲۹۳ الی ۲۲۹۸، ۲۶۷۵ و۲۶۹۱ در محدوده خیابان های احمدآبادی، گلزار غربی، کوچه های کلانتری، شمس، جوانشیر و در مرکز مخابرات شهید آیت با پیش شماره های ۷۷۰۳، ۷۷۲۵، ۷۷۲۶، ۷۷۲۸، ۷۷۶۹، ۷۷۸۱ الی ۷۷۸۴ و ۷۷۹۹ در محدوده میدان ۹۴‏-۹۳، خیابان های شهید ارشی، ۴۶ متری غربی، شهید سهیلیان( شیر مرد شمالی) تا ۲۴ ساعت آینده با اختلال همراه خواهد بود.

5656




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آی‌تی ایران از شایعه تا واقعیتِ انتقال سرور تلگرام به ایران تا تصمیم‌گیری نهایی درباره ماهواره مصباح»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..