تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تصاویری که یک عکاس عاشق عراق در منطقه عرب نشین حومه شهر دیترویت شکار کرده است

بعد از نیمه شب در تابستان گرم میشیگان، خیابان های شهر شلوغ شده بودند، اما نه برای مسابقات ورزشی یا فستیوال های موسیقی بلکه به خاطر این که جمعیت مسلمان آمریکایی شهر که عمدتاً اهل کشورهای عربی بودند ماه رمضان را جشن می گرفتند. بعد از یک روز تمام روزه داری، مسلمانان این شهر جشن گرفته بودند. منطقه ی دیربورن در میشیگان یکی از بزرگ ترین جوامع مسلمان و عرب ایالات متحده را در خود جای داده است و در ماه رمضان از جنب و جوش زیادی برخوردار است.

یک عکاس اصالتاً عرب به نام سلوان جورجز که در عراق به دنیا آمده و از طریق سوریه در دوران نوجوانی به ایالات متحده مهاجرت کرده است از سال ۲۰۱۴ تاکنون این منطقه ی عرب نشین و مردم آن را سوژه ی عکاسی خود قرار داده و علاوه بر مسلمانان عرب از کلدانی های عراقی و حتی آمریکایی های ساکن این منطقه که شب هنگام به مراکز تفریحی این حوزه عرب نشین می آیند عکس می گیرد.

maxresdefault-w700

این پروژه ی طولانی مدت معمولاً جامعه ی عراقی آمریکایی میشیگان را نشانه گرفته و با توجه به این که در منطقه ی دیربورن میشیگان و ارتفاعات دیربورن در حوزه ی شهری دیترویت سکونتگاه مهاجران لبنانی، یمنی، عراقی، سوری و فلسطینی زیادی است، سلوان کار سختی در پیدا کردن مسلمانان عرب ندارد. وی این پروژه را نوعی دلتنگی برای کشورش که در دوران نوجوانی آن را ترک کرده قلمداد می کند. وی در این باره می گوید: به عنوان یک نوجوان نتوانستم مدت زیادی فرهنگ عربی کشورم را تجربه کنم و در همان سنین نوجوانی از کشورم مهاجرت کردم”.

وی به عنوان یک عکاس مستقل و آزاد بیش از یک سال برای نشریات شهر دیترویت کار می کرد و خانه ی او نیز در موتور سیتی قرار دارد. در حال حاضر وی در روزنامه ی واشنگتن پست مشغول فعالیت بوده و کارهای او معمولاٌ ملغمه ای از اصالت عراقی عربی و زندگی جدید او در ایالات متحده است. در ادامه شما را دعوت می کنیم که تعدادی از عکس هایی که سلوان در مدت چند سال از مسلمانان عرب این نواحی گرفته است را به نظاره بنشینید.

imrs (1)-w700

عیسی مودی،۴۶ ساله اهل دیترویت چفیه اش را در بیرون از مرکز اسلامی رفحا قبل از افطار مرتب می کند.

imrs (2)-w700

مردان و کودکانی که بعد از افطار به سخنان امام جماعت آکادمی الهامات بزرگ در دیربورن میشیگان گوش می دهند.

imrs (3)-w700

حسن طراف، ۱۷ ساله در سمت چپ و هادی مشیمش، ۱۷ ساله سمت راست هر دو اهل دیر بورن میشیگان در حال مچ انداختن در نیمه شب و در حال انتظار برای آماده شدن ساندویچ هایشان از یک دکه ی باربکیو.

imrs (4)-w700

مردان مسلمان عراقی در حال آماده کردن شام افطار در مرکز اسلامی رفحا

imrs (5)-w700

شام افطار در مرکز اسلامی رفحا در ماه رمضان

imrs (6)-w700

جواد طراف،۱۹ ساله اهل دیربورن دیترویت که صاحب یک دکه ی باربکیو است و سیخ های کباب را بررسی می کند.

imrs (7)-w700

گروهی از دوستان عرب در قهوه خانه ی عربی لاوا در دیربورن دیترویت

imrs (8)-w700

مردان عراقی که در کوچه پشت مرکز اسلامی رفحا بعد از افطار دور هم نشسته اند.

imrs (9)-w700

ماشینی که در کنار مرکز اسلامی آمریکا در دیربورن میشیگان پارک شده و به زبان عربی روی آن نوشته شده است:” ماه رمضان مبارک”.

imrs-w700

مسلمانان شیعه عراقی و لبنانی که در شب های قدر نسخه هایی از قران را بعد از افطار روی سر خود گرفته و دعا می خوانند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تصاویری که یک عکاس عاشق عراق در منطقه عرب نشین حومه شهر دیترویت شکار کرده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..