تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا حسن روحانی به دنبال برجام حقوق بشری است؟

هفته ای که به نام قوه قضاییه نام گذاری شده به پاسداشت خون شهید بهشتی و یارانش می باشد که به دست عاملان آمریکا به شهادت رسیدند. این هفته که سالگرد ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط آمریکا نیز می باشد به نام هفته حقوق بشرآمریکایی نام گذاری شده است.
 
به گزارش بی‌باک، درست در همین هفته و در همایش سراسری قوه قضائیه حسن روحانی ضمن اشاره به این موضوع که باید با زبانی با دنیا حرف بزنیم که دنیا بفهمد گفت: «حتی در موضوعاتی مثل حقوق بشر می شود مذاکره کرد.» وی در قسمتی دیگر از صحبت های خود در اقدامی قابل تامل انقلابی بودن را اینگونه تعریف می کند که:«انقلابی بودن معنایش این است که امریکا را منزوی کنیم.»
 
 
حال چه اتفاقی افتاده است که حسن روحانی از سیاست بستن با کدخدا و انتقاد قدیمی خود در این موضوع که باید به جای مذاکره با اروپا با آمریکایی ها مذاکره کرد دوباره با چرخش در سیاست خارجی و حرف ها و رفتارهای وی رو به رو هستیم؟  حسن روحانی که قبل از مذاکرات هسته ای با آمریکایی ها از آب تا مشکلات اقتصادی را منوط به مذاکره با آمریکا کرده بود و خوش خیالانه وعده رفع سریع تمامی تحریم ها را می داد چند روز بعد از امضای نهایی توافقنامه متوجه خیانت های آمریکا شد. همان جایی که دولتی ها از رئیس بانک مرکزی تا رئیس سازمان انرژی هسته ای از دبه کردن ها و بی ثمر بودن مذاکرات صحبت کردند که با واکنش رئیس جمهور مجبور به سکوت و حتی عقب نشینی شدند تا به امروز که حتی ظریف علنا از نقض جسم و روح برجام می گوید. حالا حسن روحانی باز به روش شکست خورده دولت اصلاحات بازگشته و به یاد مذاکرات با اروپایی ها افتاده است.
 
 سابقا در دولت های کارگزان و اصلاحات نیز این دیدگاه انفعالی وجود داشت و نتوانسته بود نتیجه ای بدست بیاورد. به عنوان مثال در دولت هاشمی رفسنجانی که در جریان آن، ایران اعلام کرد حاضر است در جلساتی مشترک با اروپا شرکت کند، تا در آن جلسات اروپا انتقادات خود از ایران را مطرح کند! و البته چند ماه پس از برگزاری این جلسات تحقیرآمیز، نه تنها نتیجه افزایش سطح مناسبات ایران و اروپا نبود بلکه دولت آلمان با تشکیل دادگاه میکونوس، علیه عالی‌ترین مقامات ایرانی اعلام جرم کرده و کشورهای اروپایی سفرای خود را به اروپا فراخواندند. و در مذاکرات با اروپایی ها در سال های 82 تا 84 مذاکرات به بن بستی رسید که رئیس جمهور وقت خود حاضر به پذیرش شکستن پلمپ تعلیق شده بود.
 
خیانت و غیرقابل اعتماد بودن اروپایی ها به اینجا ختم نمی شود و بارهاخیانت خود را در طول دوره تحریم ها و حتی مذاکرات و ایفای نقش پلیس بد توسط فرانسه خود را نشان داد. حتی در جلسه چند روز پیش شورای امنیت نیز فرانسه ایران را متهم به نقض قطع نامه سازمان ملل کرد. این ها را باید اضافه کرد به مجبور شدن ایران توسط اروپایی ها به خرید های غیرضروری از آنها؛ از خرید آب معدنی تا هواپیما نه آنچه که ایران به آن نیاز دارد.
 
 با این سابقه تاریخی صحبت از مذاکرات حقوق بشری با اروپایی ها و ضربه زدن به آمریکا از طریق اروپا ساده اندیشانه به نظر می رسد، به خصوص آنکه افرادی این حرف را امروز می زدند که تا دیروز می گفتند اروپا بدون اجازه کدخدا آب نمی خورد! ولی امروز به دنبال منزوی کردن آمریکا با اهرم اروپا هستند!
 
به اعتقاد کارشناسان این اقدام انفعالی و مطرح کردن مباحث حقوق بشری در داخل صرفا بازی کردن در زمین دشمن و بی فایده است.
 
سال گذشته نیز مقام معظم رهبری برای چندمین بار تذکر داده بودند که:« بار‌ها گفته‌ایم که اگر در هسته‌ای عقب نشینی کنید آن‌ها مسئله موشک را پیش می‌کشند، اگر باز هم عقب بروید بحث حمایت از مقاومت را مطرح می‌کنند، اگر به عقب‌نشینی ادامه دادید موضوع حقوق بشر را جلو می‌آورند، و بعد اگر معیارهای آن‌ها را پذیرفتید سراغ حذف معیارهای دینی در حکومت می‌روند. »
 
حال مذاکره حقوق بشری با دشمنی که در بیانیه خود از ایران می خواهد حقوق هم جنس بازان را به رسمت بشناسد و همچنین اقدامات متفاوتی در ضربه زدن به برجام انجام داده است و حتی به منافقین و تروریست ها پناه می دهد و همزمان با سفر ظریف به اروپا همایش حمایت غرب از منافقین را برگزار می کند ثمربخش خواهد بود؟

منبع: رجا





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا حسن روحانی به دنبال برجام حقوق بشری است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..