تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پاسخ سوالات خود در زمینه "سر&a

 به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بخشی از سوالاتی که کاربران باشگاه خبرنگاران در قسمت کلینیک آنلاین مطرح کرده بودند، منتشر شد.

شما هم می‌توانید با مراجعه به کلینیک باشگاه خبرنگاران و طرح سوالات خود پاسخ را از پزشکان مربوطه دریافت کنید.

پاسخ سوالات برخی از کاربران در خصوص «سرطان کبد» توسط ابراهیم معادی متخصص گوارش ارائه شده که به شرح زیر است.


*ارتباط بیماری کبدی با پوست

این متخصص گوارش گفت: زردی پوست از جمله علائم بروز بیماری‌های کبدی درون بدن فرد است که حتی گاهی ممکن است این زردی به چشم هم برسد همچنین رنگ پریدگی هم می‌تواند نشانه کم خونی باشد؛ گاهی این کم خونی ناشی از تجزیه بیمار گونه خون در کبد است و این اتفاقی است که در سیروز کبدی رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: قرمز شدن کف دست و تیره شدن پوست به رنگ خاکستری و برنزه نیز از جمله علائم و نشانه‌های بیماری کبدی هستند که در صورت مشاهده باید  به پزشک معالج مراجعه کرد.

*راه حل کاهش آنزیم‌های کبدی

معادی بیان کرد: برای آنکه میزان آنزیم‌های کبدی درون بدن کاهش پیدا کند ذکر نکاتی از جمله مصرف رژیم غذایی کم پروتئین، عدم مصرف استامینوفن، دور از سموم محیطی، جلوگیری از مصرف سیگار و دخانیات، مصرف میوه و سبزی جات و نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در طول روز لازم و ضروری است.

وی تاکید کرد: غربالگری با استفاده از آزمایش خون آلفا پروتئین در فواصل ۶ تا ۱۲ ماهه برای افرادی که در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد هستند انجام می شود که این کار باعث تشخیص سرطان در سطح اولیه می‌شود و احتمال درمان سرطان کبد موفقیت آمیز را افزایش می‌دهد به همین دلیل افرادی که علائم این بیماری را دارند و یا به صورت ارثی این بیماری ممکن است در آن‌ها بروز پیدا کند، باید سریعا آزمایش‌های فوق را انجام دهند.

 *علائم سرطان کبد

معادی خاطر نشان کرد: از جمله علائمی که نشان دهنده این بیماری در بدن فرد است می‌توان به تغییر رنگ مدفوع به رنگ سفید، زرد شدن چشم ها، تغییر رنگ پوست، ورم شکم، ضعف عمومی و خستگی، درد بالای شکم، کاهش اشتها و تهوع و استفراغ اشاره کرد.

 *کبد چرب منجر به سرطان می‌شود؟

گرایش به مصرف موادالکلی و شیوع چاقی معادی اظهار کرد:در عصر حاضر به حدی افزایش یافته که اگر از هم اکنون اقدامات ضروری و پیشگیرانه صورت نگیرد می‌تواند موجب افزایش موارد جراحی در بیماران مبتلا به عارضهکبد چرب در آینده شود؛ همچنین کبد چرب ممکن است با التهاب کبد در برخی بیماران همراه شود و در نتیجه فرد به سیروز کبدی مبتلا می‌شود.


*برای پاکسازی کبد چه بخوریم

این متخصص گوارش گفت: مرکبات تازه، سیر، آب لیمو و یا لیمو تازه، روغن‌ زیتون و زنجبیل، نوشیدن  آب خالص در طول روز به پاکسازی کبد کمک می کند، همچنین افراد بدانند بهتر است مصرف چای را به 2ساعت بعد از وعده غذایی که میل می‌کنند موکول کنند.

*اگر بیماری کبد داشته باشیم کدام قسمت از بدن جوش میزنید؟

وی ادامه داد: جوش یا لک در ناحیه بین 2 ابرو از صورت نشان دهنده مصرف الکل، مواد غذایی چرب یا لبنیات است، این منطقه همچنین حساسیت غذایی را نشان می‌دهد لذا بهتر است به مواد تشکیل دهنده آنچه که می‌خورید نگاهی بیاندازید، برای رفع این مشکلات بهتر است روزی ۳۰ دقیقه ورزش سبک انجام دهید و خواب کافی داشته باشید تا کبد شما استراحت کند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پاسخ سوالات خود در زمینه "سر&a»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..