تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




همکارى وزارت بهداشت، جهاد کشاورى و سازمان دامپزشکى به منظور کاهش مقاومت میکروبى

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدحسن قاضى زاده هاشمى وزیر بهداشت در حاشیه اجلاس بین المللى مراقبت مقاومت میکروبى در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امیدوارم وقتى از مقاومت میکروبى بحث مى شود، هیچ تیرى در ترکش نداشته باشیم، گفت: در صورت مقاومت میکروبى به منظور حفظ سلامتى نیاز به آنتى بیوتیک هاى قوى و فوق العاده گران است.

وى ادامه داد: در سال هاى گذشته شاهد رشد مصرف آنتى بیوتیک در کشور بودیم البته توانستیم میزان اقلام دارویی در نسخ را به ٢.٧ کاهش دهیم همچنین باید مقاومت میکروبى در بیمارستان‌ها را به حداقل برسانیم.

هاشمى افزود: علاوه بر کنترل مصرف آنتى بیوتیک‌ها باید در گوشت، مرغ و شیر کنترل‌ها بیش از گذشته صورت گیرد که این علاوه بر کارى است که باید در حوزه زراعت انجام دهیم و محصولات زراعى بیشتر مورد نظارت قرار گیرند و به میزان آنتى بیوتیک‌ها در محصولات کشاورزى توجه شود.

وزیر بهداشت با اشاره به تفاهم نامه با سازمان هاى درگیر در زمینه مقاومت میکروبى گفت: برنامه اى با همکارى جهاد کشاورزى و سازمان غذا و دارو و دامپزشکى تنظیم شده تا میزان مقاومت میکروبى را کاهش دهیم.

 وى گفت: از مجموع آنتى بیوتیک هاى مورد استفاده فقط ٢٠ درصد در بخش بیمارستانى است و ٨٠ درصد مابقى در بخش سرپایی و خودسرانه بوده و غیر ضرورى است.

هاشمى یادآور شد: این رفتار در دامپرورى، کشاورزى و زراعت موجب از دست رفتن منابع و مقاومت میکروبى مى شود.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «همکارى وزارت بهداشت، جهاد کشاورى و سازمان دامپزشکى به منظور کاهش مقاومت میکروبى»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..