تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرمایه گذاری ۱۸.۶ میلیارد دلاری سامسونگ برای تقویت تولید تراشه‌ حافظه

سامسونگ ساعاتی پیش اعلام کرد که برای تقویت هر چه بیشتر بخش تولید تراشه‌هایش در کره‌ی جنوبی، بیش از ۱۸.۶۳ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری می‌کند.

سامسونگ ساعاتی پیش اعلام کرد که برای تقویت هر چه بیشتر بخش تولید تراشه‌های حافظه و حفظ فاصله‌ی خود با سایر رقبا، در نظر دارد بیش از ۱۸.۶۳ میلیارد دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کند. سامسونگ در نظر دارد زیرساخت‌های تولید تراشه‌های حافظه و همچنین نمایشگر‌های مورد نیاز در گوشی‌های هوشمند را بیش از پیش تقویت کند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سامسونگ که از نظر درآمد بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی تراشه‌های حافظه در جهان به شمار می‌رود، در نظر دارد تا سال ۲۰۲۱ در کارخانه‌ی پیونگ‌تیک خود که اختصاص به حافظه‌های NAND دارد، سرمایه‌گذاری ۱۲.۶ میلیارد دلاری انجام دهد. البته این کمپانی کره‌ای اطلاعاتی در خصوص اینکه این سرمایه‌گذاری چه زمانی رنگ واقعیت به خود می‌گیرد، ارائه نکرده است.

انتظار می‌رود سامسونگ و سایر تولیدکنندگان تراشه‌های حافظه، طی سال ۲۰۱۷ از نظر درآمد فروش تراشه‌های حافظه رکورد جدیدی به ثبت برسانند؛ چراکه افزایش تقاضا برای استفاده از حافظه‌‌های NAND در کنار محدودیت مداوم، باعث شده است قیمت این ماژول‌های سخت‌افزاری افزایش یابد. تحلیل‌گران بازار، کمبود در عرضه‌ی حافظه‌های تراشه را بیشتر مربوط به تراشه‌های NAND می‌دانند که دلیل آن گسترش استفاده از این نوع تراشه‌ها در محصولات رده بالای بازار است.

شماری از تحلیل‌گران معتقدند که سامسونگ حداقل یک سال از رقبای خود نظیر توشیبا و اس کی هاینیکس از نظر تولید تراشه‌ی حافظه جلوتر حرکت می‌کند. سامسونگ به‌صورت روتین سالانه ۱۰ میلیارد دلار در زمینه‌ی تراشه‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند که همین موضوع فاصله‌ی این کمپانی کره‌ای با رقبا را تضمین می‌کند. البته به نظر می‌رسد سامسونگ با اعلام جزئیات آخرین سرمایه‌گذاری خود، در نظر دارد فاصله با رقبا را بیش از پیش افزایش دهد.

سامسونگ، توشیبا و اس کی هاینیکس در سال‌های اخیر میلیاردها دلار برای افزایش تولید تراشه‌های NAND سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ حال آنکه با وجود این حجم بزرگ سرمایه‌گذاری برای افزایش ظرفیت تولید، تحلیل‌گران بازار کمبود تراشه‌های NAND برای سال جاری میلادی را نیز ادامه‌دار و کارخانه‌های جدید را برای افزایش ظرفیت تولید تا سال آینده‌ی میلادی بی‌اثر می‌دانند.

شماری از گمانه‌ها حکایت از این دارند که افزایش ظرفیت تولید در اواخر سال ۲۰۱۸ باعث پیشی گرفتن تولید از میزان تقاضا خواهد بود، اما این موضوع نیز نمی‌تواند منجر به کاهش قیمت تراشه‌های حافظه شود؛ چراکه تولیدکنندگان گجت‌های هوشمند به سراغ ظرفیت بیشتر در حافظه‌ها خواهند رفت و همین موضوع قیمت‌ها را ثابت نگه خواهد داشت. از طرف دیگر تقاضا برای تراشه‌های حافظه از سوی تولیدکنندگان سرور و همچنین گجت‌های مرتبط با واقعیت مجازی افزایش خواهد یافت.

سامسونگ پس از سخنان رئیس جمهور جدید کره‌ی جنوبی برای ایجاد شغل در این کشور توسط کمپانی‌های وطنی، از طرح خود رونمایی کرده است. سرمایه‌گذاری سامسونگ تا سال ۲۰۲۱ نزدیک به ۴۴۰ هزار شغل در این کشور ایجاد خواهد کرد. سامسونگ در فاصله‌ی ماه‌های ژانویه تا مارس، یعنی سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی بیش از ۴۰.۴ درصد از درآمد فروش حافظه در جهان را به خود اختصاص داده است.

هرچند چینی‌ها در تلاش‌اند تا ظرفیت تولید و تکنولوژی خود را هر چه بیشتر به کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ در زمینه‌ی تولید تراشه‌های حافظه نزدیک کنند؛ اما این فرایند نیازمند چند سال زمان است و به نظر می‌رسد سامسونگ نیز در نظر دارد با سرمایه‌گذاری بیشتر فاصله‌ی خود را با رقبا حفظ کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرمایه گذاری ۱۸.۶ میلیارد دلاری سامسونگ برای تقویت تولید تراشه‌ حافظه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..