تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحقیقات جدید هر گونه باور غلط در مورد کاهش درک و بی کفایتی زنان در دوران قاعدگی را رد کرد

عموم مردم و حتی خود زنان در بیشتر مواقع بر این باور هستند که خانم ها در دوران قاعدگی دچار خستگی مفرط بوده، بی حوصله هستند و توان انجام بسیاری از امور را به طور موقت از دست می دهند.

در بسیاری موارد گفته می شود که زنان در این دوران بی کفایت می شوند، قدرت درک و یادگیری آن ها پایین آمده و صلاحیت انجام کارها را ندارند. اما خوشبختانه در مطالعات جدیدی که نتیجه آن در روز ۵ شنبه هفته گذشته در مجله علوم عصب شناسی رفتاری فرانتیر منتشر شد، این باور غلط را به طور کامل رد کرده و بیان داشته که بین کارکرد زنان و قاعدگی آن ها هیچ ارتباطی وجود ندارد.

با استناد بر تحقیقات یاد شده، هیچ نوع پیوندی میان افزیش و کاهش و تغییرات هورمونی در بدن زنان و میزان درک و بینش آن ها در این دوران وجود ندارد.

برای انجام این تحقیق، رفتار و عملکرد بیش از ۱۰ زن در دوران پریود ماهانه و روزهای عادی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که علیرغم وجود تغییرات هورمونی، در کنش و بینش زنان هیچ اختلالی ایجاد نمی شود.

پروفسور «بریجیت لینرز»، محقق ارشد و پزشک کلینیک بیماری های زنان در دانشگاه زوریج، در این رابطه بیان داشته: «این تحقیق به طور کاملا شفاف نشان داده که قاعدگی در عملکرد و درک زنان تاثیر منفی نمی گذارد. بنابراین، نمی توان تغییرات هورونی را به عنوان مقصر در انجام ضعیف امور در میان زنان به شمار آورد.»

این در حالی است که در گذشته گفته می شد که استروژن و پروژسترون که هر دو هورمون های زنانه هستند، ممکن است روی میزان درک و کارکرد زنان تاثیر منفی بگذارند.

اما این ادعا در نتیجه وجود محدودیت ها و روش های اشتباه در بررسی هورمون های زنانه مطرح شده است. دکتر لینرز در این رابطه گفته، در هیچ کدام از مطالعات پیشین، میزان ترشح هورمون ها و میزان ادراک و فهم زنان در خلال دو دوره قاعدگی اندازه گیری نشده است.

دلیلش نیز این است که این آزمایشات هزینه های گزافی دارد به طوری که به هر کدام از شرکت کننده ها برای انجام تست های هورمونی، اندازه گیری تغییرات آن ها و میزان بینش و درک زنان در این دوران، حدود ۵۰۰ یورو پرداخت شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحقیقات جدید هر گونه باور غلط در مورد کاهش درک و بی کفایتی زنان در دوران قاعدگی را رد کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..