تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جمهوری اسلامی مستحق داشتن گزارشگر ویژه نیست/به همه ادعاهای حقوق بشری پاسخ دادیم

ه گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، خسرو حکیمی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته قوه قضاییه که در محل ستاد حقوق بشر قوه قضاییه برپاست اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال 85 وظیفه تبیین حقوق بشر اسلامی را بر عهده قوه قضائیه گذاشتند و از آن موقع عزم خود را جزم کردیم تا از کیان قوه قضاییه و مواضع کشور دفاع کنیم و همواره سعی کردیم هیچ ادعا و هجمه‌ای علیه جمهوری اسلامی بی پاسخ نماند.

مشاور رییس قوه قضاییه و معاون دبیر ستاد حقوق بشر گفت: آسمه جهانگیر به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل، گزارشی را در 25 صفحه علیه جمهوری اسلامی ایران تهیه کرده بود که به ادعاهای مطرح شده در 120 صفحه پاسخ دادیم. در این گزارش 45 مورد مطرح کرده بودند که ظرف هشت روز موارد موردنظر را جمع آوری کردیم و پاسخ دادیم.به پیش نویس دبیرکل سازمان ملل و بیش از 200 سندی که مورد استناد قرار داده بودند نیز پاسخ دادیم.

وی با اشاره به پاسخ به موارد مطرح شده از سوی یونسکو گفت: پاسخگویی به موارد مطرح شده از سوی یونسکو هم بر عهده ستاد حقوق بشر قوه قضاییه قرار دارد که در این ارتباط، به 16 مورد از  21 مورد مطرح شده از سوی یونسکو پاسخ دادیم و پنج مورد باقی مانده است.

معاون ستاد حقوق بشر اضافه کرد: هر سال قطعنامه‌ای به پیشنهاد کانادا صادر و گزارشاتی از جانب دبیرکل سازمان راجع آن داده می شود که ستاد حقوق بشر به آنها هم جواب می‌دهیم. معتقدیم جمهوری اسلامی ایران استحقاق داشتن گزارشگر حقوق بشر ندارد در حالیکه تا کنون هفت گزارشگر موضوعی را پذیرفتیم و با کمیسیون عالی حقوق بشر همکاری داریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جمهوری اسلامی مستحق داشتن گزارشگر ویژه نیست/به همه ادعاهای حقوق بشری پاسخ دادیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..