تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پول خرید تضمینی کلزاکاران پارس آبادی هنوز پرداخت نشده است/ بی‌اطلاعی گندمکاران از موعد پرداخت پول گندم

ساعت: 12:47 منتشر شده در مورخ: 1396/04/13 شناسه خبر: 1141087

در حالی کلزاکاران پارس آبادی یک ماهی می شود محصول کلزای خود را به مراکز خرید تحویل داده اند که هنوز پولی بابت آن نگرفته اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، خرید تضمینی و میزان نرخ محصولات کشاورزی در حالی چند سالی می شود توسط وزارت جهاد کشاورزی تعیین و به مراکز خرید استانها و شهرستانها ابلاغ می شود که مدتی است پرداخت‌ها به روز انجام نمی شود.

این امر باعث شده کشاورزان بیشتر شهرها از جمله شهرستان پارس آباد نیز همچنان چشم به راه تسویه مطالبات‌شان شوند و وعده‌های تکراری و چند باره برای حل این‌مشکل هم تا به حال راه به جایی نبرده است. بطوری که  کلزاکاران پارس آبادی یک ماهی می شود محصول کلزای خود را به هوای خرید تضمینی به مراکز خرید تحویل داده اند اما هنوز ریالی بابت آن نگرفته اند.

گرچه نباید از سیاست های مثبت دولت در افزایش قیمت و خودکفاسازی اینگونه محصولات در کشور چشم پوشی کرد، اما در آن روی سکه دیرکرد پرداخت بهای محصول موضوعی است که باعث وارد آمدن صدمات جبران ناپذیر به این محصولات مهم شده است به گونه ای که کشاورزان منطقه یا تمایلی به کشت اینگونه محصول نداشته و یا اینکه از تحویل آن به مراکز دولتی منصرف شده و با قیمت پایین و به شرط نقد شدن محصولاتشان به دست دلالان می سپارند.

محبی یکی از کلزاکاران پارس آبادی که چند هفته ای است محصول کلزای خود را به مرکز خرید تضمینی تحویل داده است، می گوید: کشاورزان منطقه خصوصا در مناطق گرمسیر از جمله مغان در حال از دست دادن فصل کاشت هستند و تاخیر در پرداخت پول‌هایشان باعث شده آنها از عهده خرید بذر و پرداخت‌ هزینه‌های کاشت بر نیایند.

وی افزود: نحوه پرداخت پول کلزا کشاورزان را دچار مشکل کرده است و عدم پرداخت قیمت خرید تضمینی کلزا، بدبینی زیادی برای کشاورزان ایجاد کرده است بطوری که در حال حاضر در حالی که فصل برداشت گندم هست، واسطه ها تلاش می‌کنند با قیمت کمتری گندم کشاورزان را بخرند. آن‌ها این طور به کشاورزان القا می‌کنند که دولت پول شما را نخواهند داد تا این ترتیب کشاورزان مجبور شوند گندمشان را زیر قیمت به واسطه ها بفروشند.

در حالی گندمکاران پارس آبادی از عدم زمان معینی برای دریافت پول محصولات خود بی اطلاع اند، که رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل درباره پرداخت به موقع بهای گندم های خریداری شده می گوید: بهای گندم خریداری شده از کشاورزان در کمترین زمان ممکن به آنها پرداخت خواهد شد.

عدیل سروی گفت: هیچ مشکلی در پرداخت بهای گندم تحویلی کشاورزان وجود ندارد و به صورت منظم با خرید گندم بهای آن به موقع به گندمکاران پرداخت خواهد شد.

داشتن پول نقد برای شروع کشت مجدد و تامین هزینه های کاشت، داشت و‌ برداشت برای کشاورز اهمیت فراوانی دارد و عدم پرداخت به موقع پول توسط دولت زمینه را برای واسطه ها فراهم می‌کند تا با قیمت کمتری محصول کشاورزان را خریداری کنند.

پرداخت نشدن مطالبات کلزاکاران باعث ضعیف شدن این قشر تولیدکننده و بروز مشکلات معیشتی برای آنها شده است. از سویی با توجه به اینکه بخش زیادی از محصول گندم این شهرستان توسط مراکز خرید تضمینی نیز خریداری شده است هنوز کشاورزان منطقه سردرگم مانده اند که پول گندم هایشان کی به حساب آنها واریز خواهد شد. چرا که زمان معینی برای پرداخت محصولات به آنان اعلام نشده است.

شایسته است، دولت زمانی که با خرید تضمینی محصول را از کشاورز خریداری  می‌کند، سزاوار نیست پول در زمان مقرر پرداخت نشود، چرا که کشاورزان به هوای خرید تضمینی و اعتماد در رسیدن به پول محصولات خود در کدت زمان معین، آن را به دست دولتی ها می سپارند و اگر قرار است سرمایه و پول کشاورزان، چند ماهی در اختیار شما باشد، آیا بهتر نبود در همان زمان برداشت محصول کشاورزان با کمی قیمت پایین‌تر ولی نقد محصول خود را به دلال‌ها می‌فروختند؟

گزارش از مرتضی بری

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پول خرید تضمینی کلزاکاران پارس آبادی هنوز پرداخت نشده است/ بی‌اطلاعی گندمکاران از موعد پرداخت پول گندم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..