تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رکورد بی‌سابقه تولید نفت خام برای اولین بار بعد از رفع تحریم‌ها/ امضای قرارداد توتال دیوار تحریم را شکست

سخنگوی دولت از رکورد بی‌سابقه تولید نفت خام برای اولین بار بعد از رفع تحریم‌ها خبر داد.

آثار برجام یکی پس از دیگری در حال ظاهر شدن است

محمدباقر نوبخت در این نشست با اشاره به اخباری از حوزه تولید نفت، گفت: طبق عملکرد خرداد ماه در تولید نفت برای اولین بار بعد از رفع تحریم ها تولید نفت خام از سه میلیون و نهصد و یک  هزار بشکه در روز فراتر رفته است که این رکوردی بی سابقه است و این موفقیت بعد از تنگناها در این زمینه خبر بسیار امیدبخشی است.

وی ادامه داد: در خرداد ماه میعانات گازی روزانه ۶۹۲ هزار بشکه به ثبت رسیده و گاز طبیعی نیز ۸۵۲ میلیون مترمکعب در روز بوده و خوشبختانه نشان داده شد که جمهوری اسلامی ایران به رقم اعمال تحریم ها بعد از برجام موفق شد مجددا تولید خود را به سقفی که از قبل داشت برساند و از این جهت به عنوان نقطه مثبت از آن یاد کرد.

نوبخت در ادامه تاکید کرد که منظور از این رقم صادرات نیست و این رقم تولید نفت و به عنوان مولفه اقتصادی هر کشور است.

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به امضای قرارداد ۵ میلیارد دلاری سرمایه گزاری نفتی شرکت توتال با ایران در حوزه میادین مشترک گازی پارس جنوبی، گفت: این قرارداد به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک روز گذشته به امضا رسید و این قرارداد بیست ساله برای تولید ۳۳۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی غنی ترش به ارزش تقریبی ۸۴ میلیارد دلار تنظیم شده است.

وی تاکید کرد: این قرارداد از آن جهت حائز اهمیت است که اولین قرارداد پس از رفع تحریم و اجرایی شدن برجام در کشور رخ داده و نشان داده شد که اراده های شکل گرفته بر اساس تزریق نااطمینانی در فضای جمهوری اسلامی ایران بی اثر بوده و این قرارداد پس از برجام به عنوان یک قرارداد ارزشمند دیوار تحریم را کاملا فرو ریخت.

نوبخت خاطر نشان کرد: این اقدام در کنار هواپیمایی که وارد ایران شدند و قرارداد سرمایه گذاری در  حوزه صنعت خودرو حاکی از این است که آثار برجام یکی پس از دیگری در حال ظاهر شدن است و این قرار داد پس از  انتخابات ۲۹ اردیبهشت، اولین ثمره این رخداد بزرگ سیاسی در ایران بود که به ملت ایران مبارک باشد.

گردآوری: گروه خبر سیمرغ
seemorgh.com/news
منبع: isna.ir




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رکورد بی‌سابقه تولید نفت خام برای اولین بار بعد از رفع تحریم‌ها/ امضای قرارداد توتال دیوار تحریم را شکست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..