تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم بررسی سلامت روانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مطرح کرد؛

لزوم بررسی سلامت روانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغر پیوندی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از بزرگترین سالن سرپوشیده خوابگاه‌های دانشجویی و تجلیل از مدال‌آوران که در مجتمع خوابگا‌هی حضرت فاطمه الز‌هرا برگزار شد، اظهار کرد: این سالن در فضایی بیش از 500 متر مربع با امکانات جانبی جهت  ارتقاء ورزش و نشاط در بین دانشجویان مستقر در خوابگاه‌های دانشگاهی احداث شده است.

وی بیان کرد: ورزش نقطه اتکاء و سنجش جامعه از لحاظ نشاط و شادابی بوده و در سلامت مردم جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه ما وظیفه داریم یک محیط با نشاط در خوابگاه‌های دانشجویی به خصوص برای دختران ایجاد کنیم، افزود: دانشجویان نباید دغدغه‌ای جز درس خواندن داشته باشند و باید در محیطی امن و با آرامش خاطر به کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بپردازند.

پیوندی تأکید کرد: دانشگاه شهید بهشتی دارای 14 خوابگاه بوده که از این تعداد هفت خوابگاه استیجاری و بقیه تملیکی‌ است، باید بگویم که شرایط خوابگاه‌ها ایده‌آل و نرمال نبوده و ما در این راستا باید تلاش بیشتری از خود نشان دهیم.

وی ادامه داد: دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی در آینده گوشه‌ای از کار مردم را گره‌گشایی می‌کنند و ما باید تلاش کنیم تا این دانشجویان از سلامت روحی و روانی خوبی برخوردار باشند.

پیوندی اظهار کرد: سرانه ورزشی دانشگاه علوم پزشکی 6 دهم متر و در قسمت دانشجویی یک متر است که این مقدار با استانداردهای‌ ملی برابری کرده اما در حد نرمال نیست و ما باید استانداردهای خوابگاه‌ها را ارتقاء ببخشیم.

وی گفت: ورزش در کنار درس خواندن و تهذیب‌ نفس از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و ما به عنوان کارگزار‌ سلامت باید به امر تربیت‌بدنی اهمیت ویژه‌ای دهیم زیرا ساخت بیمارستان و تجهیزات پزشکی هزینه‌های زیادی را بر کشور تحمیل‌ می‌کند و با ورزش کردن از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری می‌شود.

پیوندی یادآور شد: محور توسعه هر جامعه انسانی سالم و با نشاط است و خوشبختانه باید بگویم که دانشجویان این دانشگاه از روحیه خوبی برخوردار بوده و ورزش در بین استادان و کارکنان نیز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

ضرورت توجه ویژه به سلامت روان دانشجویان

در ادامه مراسم قنبری معاون فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه فضای ورزشی سرپوشیده برای دانشجویان دختر مناسب است، گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی مسئول تربیت قشری از جامعه است که در آینده‌ای نزدیک سلامت مردم به آن سپرده می‌شود.

وی بیان کرد: مسئولان آینده حوزه سلامت باید خود از نظر روحی و روانی از آرامش کاملی برخوردار باشند به همین جهت توجه ویژه به بهداشت روان دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی و ارتقای سلامتی آنها یکی از نکات با اهمیت و موضوعات مهم محسوب می‌شود.

قنبری با بیان اینکه سلامت روان در گرو سلامت جسم است، افزود: خوشبختانه در دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به سایر مراکز آموزش عالی توجه بیشتری به امر سلامت جسم و روان دانشجویان شده است.

انتهای پیام/

سلامت روان دانشجویان در اولویت است



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم بررسی سلامت روانی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..