تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آنتی بیوتیک، داروی پرتجویز پزشکان/ مقاومت میکروبی یک تهدید جهانی است

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ على اکبر سیارى معاون بهداشت وزارت بهداشت در همایش بین المللى چالش هاى مراقبت مقاومت میکروبى در وزارت بهداشت که در این وزارتخانه در حال برگزارى است، گفت: بحث مقاومت میکروبى به بخش هاى مختلفى مربوط بوده و ضرورت دارد که در این زمینه همکارى‌هاى ملى و بین المللى داشته باشیم.

وى ادامه داد: تجویز آنتى بیوتیک هاى گران قیمت خطرات دیادى را به همراه داشته و یکى از نگرانى هاى ما ایجاد مقاومت میکروبى به دلیل تجویز بى مورد آنتى بیوتیک هاست.

سیارى افزود: تجویز غیرمنطقى و بى مورد آنتى بیوتیک‌ها باعث مى شود که سلاح لازم براى نجات جان کودکان در برابر بیمارى هاى عفونى را از دست بدهیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت عنوان کرد: مقاومت میکروبى امروز یک پدیده جهانى محسوب شده و جان و سلامت مردم را تهدید مى کند البته دستاوردهاى بزرگى در طى سال هاى گذشته به کمک آنتى بیوتیک‌ها و واکسن‌ها داشتیم.

وى ادامه داد: در دهه ٦٠ سالانه ١٠ هزار نوزاد به دلیل بیمارى کزاز فوت مى شدند، اما سالهاست که گزارشى در این مورد نداشتیم و به همین دلیل باید این دستاورد را حفظ کنیم.

سیارى اظهار کرد: در حال از دست دادن این پدیده ارزشمند به دلیل تجویز بى مورد آنتى بیوتیک‌ها هستیم و اگر اپیدمى کنترل شده بخشى به کمک مصرف و تجویز منطقى آنتى بیوتیک‌ها و واکسن‌ها بوده است.

معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه تجویز غیر منطقى و غیر ضرورى از سوى متخصصان و تقاضای مردم خطر مقاومت میکروبى را به دنبال دارد، افزود: در ٥٠ درصد نسخه پزشکان آنتى بیوتیک وجود دارد که تجویز این میزان آنتى بیوتیک بسیار زیاد بوده و باید آن را از طریق آموزش، گایدلاین‌ها و نظارت کاهش داد.

وى تصریح کرد: باید در زمینه آنتى بیوتیک‌ها و مقاومت میکروبى اطلاع رسانى کنیم تا مردم بدانند آنتى بیوتیک‌ها اسلحه اى ضد بیمارى‌هاى عفونى بوده که در کنار سود مضراتى نیز دارند.

انتهای پیام/ 

در ٥٠ درصد نسخه‌های پزشکان، آنتى بیوتیک وجود دارد 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آنتی بیوتیک، داروی پرتجویز پزشکان/ مقاومت میکروبی یک تهدید جهانی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..