تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




معلوم شد تحریم ایران به‌خاطر هسته‌ای نبود/هر تحریمی که با برجام برداشتند با بهانه جدید برقرار می‌‌کنند

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، محمد جواد لاریجانی امروز سه‌شنبه در نشستی خبری اظهار کرد: جمهوری اسلامی یک پروسه و تجربه مهم ملت ماست. ملت ما تصمیم گرفت بر اساس عقلانیت اسلامی، نظام مشروعی را بنا کند. دموکراسی یک تجربه قدیمی بشر است و تا به امروز تجربه‌های مختلف دموکراسی را بشر آزمایش کرده است.

وی ادامه‌ داد: مدل نماینده‌ای یکی از مدل‌های دموکراسی است که جمهوری اسلامی نیز بر اساس آن بنا شده است. تجربه ما یونیک است؛ باید این را خوب بفهمیم تا بتوانیم از آن پاسداری کنیم. نکته دیگر این است که مدعیان سینه‌چاک حقوق بشر در دنیا، اعتبارشان باطل شده است. آمریکا یکی از پرمدعاترین کشورها در مسئله دفاع از حقوق بشر است در حالی که رکورد و کارنامه این کشور در حقوق بشر فاجعه‌آمیز است. وقتی ترامپ به عربستان می‌رود این کشور که یک رژیم آدمکش و کودک‌کش است، تبدیل به همکار منطقه‌ای آمریکا می‌شود، بنابراین آمریکا به حقوق بشر توجه ندارد یا مثلاً ترزا می که امیدوارم حکومتش زیاد طول نکشد، حمایت از دولت بحرین را که حاضر نیست حق رأی مردمانش را بپذیرد، یکی از برنامه‌های خود اعلام می‌کند.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: شما وزیر عالمانه و اصولی خارجه ما را با وزیر خارجه فرانسه که کشورشان را محل تجمع و برگزاری یکی از کریه‌ترین گروه‌ها قرار دادند مقایسه کنید. بنابراین دوران ما به‌تعبیر یکی از دانشمندان معروف فرانسه، دوران شفافیت شر است. ما محیط حقوق بشری خودمان را باید خوب بشناسیم.

لاریجانی درباره تعرض‌ها به جمهوری اسلامی گفت: رهبر انقلاب صراحتاً بر حمایت از حقوق عامه و آزادی‌های مشروع تأکید کردند. دلیل تعرض به جمهوری اسلامی، مواردی مثل حکم یک قاضی یا عملکرد یک دستگاه امنیتی نیست بلکه ما یک دکترین مقابله با هژمونی آمریکا راه انداختیم که موفق بوده و اینها از دست این ناراحت هستند.

وی افزود: در واقع جمهوری اسلامی در معرض تعرضات مختلف بوده است. امروز یکی از اضلاع تعرضات، تعرض اقتصادی است؛ معلوم شد که تحریم‌ها ربطی به هسته‌ای نداشت. با مصوبه‌ای که سنا داشت، هر تحریمی که با برجام برداشتیم، از در دیگر برقرار می‌شود. میدان دیگر، تعرض امنیتی و اعزام تروریست‌ها است. تعرض دیگر، تعرض فرهنگی و فکری در میدان فضای نرم است. حقوق بشر در این میدان تهاجم قرار دارد بنابراین نباید فکر نکنیم که مسئله حقوق بشر یک میدان مجزا است.

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه گفت: ستاد حقوق بشر یک نهاد بسیار کم‌نظیری است؛ هم فراقوه‌ای و هم ستاد است، بنابراین ستاد محلی است که نهادهای موجود کشور با هماهنگی آن را اداره می‌کنند. محورهای فعالیت ستاد زیاد است اما آنچه اولویت دارد پاسخ کتبی و شفاهی به تهاجمات به جمهوری اسلامی است. ما هیچ نکته‌ای را در پاسخ دادن فروگذار نمی‌کنیم. اگر 100 بار به ما تهمت بزنند، 100 بار پاسخ می‌دهند و برای آنها هم جالب است. در سازمان ملل یک مکانیزم شکایت وجود دارد و هیچ شکایتی علیه ما انجام نشده است چون هر گزارشی وجود داشته، پاسخ داده‌ایم.

انتهای پیام/*




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «معلوم شد تحریم ایران به‌خاطر هسته‌ای نبود/هر تحریمی که با برجام برداشتند با بهانه جدید برقرار می‌‌کنند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..