تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




این اسموتی در دستگاه گوارش شما معجزه می کند

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسموتی نوعی نوشیدنی مغذی است که می‌توان به عنوان میان وعده هم از آن استفاده کرد. اسموتی اصولا از مخلوط انواع میوه و سبزیجات تهیه می‌شود. برای تهیه آن به غذاساز یا مخلوط کن نیاز دارید.

میوه یا سبزیجات را داخل غذاساز بریزید و پس از خرد شدن تکه‌های یخ را اضافه کنید تا خرد و پوره شوند. اسموتی یکی از راه‌های ساده برای اضافه کردن میوه به برنامه غذایی افراد و مخصوصا کودکان است، در این مطلب می‌خواهیم دستور العمل تهیه اسموتی توت فرنگی و گلابی را برای شما ارائه کنیم.

اسموتی گلابی

گلابی یکی از بهترین و موثرترین مواد غذایی برای کاهش نفخی است که در نتیجه احتباس آب در بافت‌های بدن بروز می‌کند. چون این میوه حاوی ۸۰ درصد آب است. میزان بالای پتاسیم موجود در این میوه و میزان اندک سدیم آن به کاهش وزن نیز کمک می‌کند؛ بنابراین می‌توان گلابی را در یک برنامه غذایی لاغری جا داد. گلابی ادرارآور است و این خاصیت در نتیجه وجود آرژنین، آربوتین، اسید سوربیک و دیگر مواد مغذی موجود در آن است.

گلابی همچنین حاوی فیبری به نام پکتین است که به دفع راحت کمک کرده و با یبوست مقابله می‌کند.

این بیماری شرم آور را با این اسموتی‌ها درمان کنید

مواد لازم

گلابی رسیده (بدون دانه و خرد شده)          ۲ عدد

زنجبیل تازه پوست کنده                               ۳ سانتی متر

موز                                                                  یک عدد

 شیر                                                                 یک فنجان

دارچین                                                          مقدار کمی


طرز تهیه اسموتی گلابی موز

همه مواد لازم را داخل مخلوط کن ریخته و تا زمانی که همه‌ی مواد یکدست شوند به مخلوط کردن ادامه بدهید.
اسموتی توت فرنگی و شیرتوت فرنگی قندی پایین و میزان فیبری بالا داشته و هردو این فاکتور‌ها به حفظ تعادل قندخون کمک می‌نماید، همچنین توت فرنگی یکی از خوراکی‌های مناسب برای افراد دیابتی می‌باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن ۳۷ توت فرنگی در روز می‌تواند به طرز چشم گیری عوارض دیابت مانند نارسایی کلیه و نفخ معده را کاهش دهد.

اسموتی توت فرنگی وشیر

توت فرنگی قندی پایین و میزان فیبری بالا داشته و هردو این فاکتور‌ها به حفظ تعادل قندخون کمک می‌نماید، همچنین توت فرنگی یکی از خوراکی‌های مناسب برای افراد دیابتی می‌باشد.

تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن ۳۷ توت فرنگی در روز می‌تواند بطرز چشم گیری عوارض دیابت همچون نارسایی کلیه و نفخ معده را کاهش دهد.

مواد لازم
توت فرنگی             یک لیوان
یخ                         ۱/۲ لیوان
آب میوه                 یک لیوان
آبلیموی تازه         ۱/۲ قاشق غذاخوری
میوه خرد شده برای داخل اسموتی

این بیماری شرم آور را با این اسموتی‌ها درمان کنید


طرز تهیه

توت فرنگی، آب میوه (آب هر نوع میوه‌ای)، آب لیموی تازه و یخ را درون مخلوط کن بریزید و آنقدر بزنید تا یخ‌ها مانند پوره شوند و بافت یک دستی داشته باشید (زیاده از حد نزنید تا اسموتی شما شل نشود).

پس از آماده شدن اسموتی را درون لیوان بریزید سپس کمی تکه‌های خرد شده توت فرنگی را برای شکل و طعم بهتر درون اسموتی قرار داده و سرو کنید.

در صورتی که از شاه توت استفاده کنید، اسموتی بنفش خواهید داشت، استفاده از توت فرنگی رنگ صورتی بسیار کم رنگی به شما میدهد و در صورت استفاده از تمشک اسموتی با رنگ صورتی زیبایی خواهید داشت.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «این اسموتی در دستگاه گوارش شما معجزه می کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..