تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رشد معلولیت در ایران از میانگین جهانی بیشتر است/ ضرورت بهبود زيرساخت هاى شهرى براى رفاه حال معلولان

رشد معلولیت ایران از میانگین جهانی بیشتر است/ 70 درصد محیط شهری مناسب معلولان نیستمحمدرضا میاهی‌ کارشناس حوزه ارگونومی در گفت و گو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: یکی از راه های رشد و توسعه هر جامعه، تامین بسترى مناسب برای حضور فعال افراد و ایجاد فرصت های مساوی برای قشرهای مختلف در دسترسی به تسهیلات شهری است که این موضوع از شاخصه های مهم در پیشرفت کشور ها محسوب می شود.
وی در ادامه مطرح کرد: بنا بر برآورد سازمان ملل متحد، بیش از 10 درصد جمعیت جهان به گونه ای با معلولیت دست و پنجه نرم می کنند و سالمندی، معلولیت های مادرزادی، بیماران ضایعه نخاعی، بیماری های ژنتیکی ازدواج فامیلی، معلولیت ناشی از حوادث ترافیکی و غیره بر این آمار در کشور اضافه می کند.

میاهی گفت: نزدیک به 15 درصد جامعه به گونه ایی معلولیت دارند که نشان دهنده رشد معلولیت بیش از میانگین جهانی در کشور است و باید حوزه سلامت، حوزه شهری و تمامی حوزه ها ورود مناسبى نسبت به این موضوع داشته باشند.

وی مطرح کرد: گروه های دیگری نظیر سالمندان ، مادران همراه با کالسکه، بانوان باردار و یا سایر افرادی که به طور موقت دچار محدودیت حرکتی می شوند نیز در جامعه زندگی می کنند که به دلیل مشکلات و موانع موجود در دسترسی ، امکان تحرک آزاد، حضور مستمر و عادی خود را در محیط شهری از دست می دهند .

این کارشناس حوزه ارگونومی با بیان اینکه ما در شهر و مکان زندگی خود نیز با محدویت هایی که می توان گفت نوعی معلولیت محسوب می شوند مواجه هستیم،تصریح کرد:امیدوارم با همکاری مسئولان مربوطه در این حوزه مشکلات موجود در سطح شهر برای معلولان کاهش پیدا کند.

وی گفت: مطالعات انجام شده توسط سازمان بهزیستی پیرامون وضعیت مناسب سازی شرايط کشور برای این گروه ها نشان داد، مناسب سازی کشور برای حضور افراد دچار معلولیت در وضعیت نامطلوبی قرار دارد  که براساس آن امکان دسترسی آنها به خدمات و مراکز بهداشتی درمانی، آموزشی، رفاهی و غیره میسر نیست و  در برخی شرایط هم که مناسب سازی انجام شده بدون توجه به معیار ها و اصول استاندارد بوده است.

میاهی افزود: رفع دغدغه های این حوزه نیازمند پژوهش و برنامه ریزی در حوزه های متشکل از  روان شناسی، ارگونومی، معماری، شهرسازی و جامعه شناسی است تا با سلسله اقداماتی روان شناسانه و جامعه شناسی در خصوص بازگرداندن اعتماد به نفس ، روحیه و عزت نفس به این افراد برای حضور در جامعه گام برداشت.

این کارشناس حوزه ارگونومی مطرح کرد: آماده سازی زیر ساخت های پزشکی در مراکز و از آن مهم تر زیر ساخت های شهری ، طراحی در حوزه معلولین از مسکن این اقشار تا مبلمان، فضاهای عمومی شهری امری  تحقق پذیر است.

انتهای پیام/

70 درصد محیط شهری مناسب معلولان نیست



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رشد معلولیت در ایران از میانگین جهانی بیشتر است/ ضرورت بهبود زيرساخت هاى شهرى براى رفاه حال معلولان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..