تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خبر جدید سیف از تک نرخی شدن ارز

ولی الله سیف افزود: تک نرخی شدن ارز کاری است که به سادگی می تواند عملیاتی شود و هم اکنون نیز دستورالعملهای آن آماده ابلاغ است.

وی اضافه کرد : یکی از پیش نیازهای این اقدام، ایجاد ارتباطات کارگزاری نظام بانکی ما با بانکداری بین المللی است که طبیعتاً زمانی که به این حد نصاب لازم برسیم و بانک مرکزی هم از این بابت شرایط را مناسب ببیند طبیعتاً این کار و سیاست ابلاغ و عملیاتی می شود.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: هم اکنون درست است که ما دو نرخ ارز داریم (نرخ مبادله ای یا رسمی و نرخ بازار آزاد) منتهی نرخ رسمی ما برای موارد خاص و به صورت کنترل شده استفاده می شود و زمینه های فسادزا که می تواند مشکلاتی ایجاد کند دقیقاً تحت کنترل است.

سیف همچنین گفت: در اولین فرصت ممکن، سیاست تک نرخی شدن ارز را عملیاتی می کنیم و امیدواریم این سیاست در طول سال 96 عملیاتی شود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین درباره جلسه امروز اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رئیس جمهور گفت: امروز وزارت اقتصاد و امور دارایی گزارش خوبی درباره تحلیل روند اقتصاد کشور طی ده سال گذشته متناسب با مبانی اقتصاد مقاومتی ارائه کرد.

وی افزود: خوشبختانه شاخص های اقتصاد مقاومتی در طول دولت یازدهم، روند مثبتی داشته است.

سیف تصریح کرد: یکی از بحث های جلسه امروز تمرکز بر پیش بینی متناسب درباره تکانه های احتمالی و شوک هایی است که می تواند بر اقتصاد کشور ما وارد شود.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین دو شاخص روند قیمت ارز در بازار و همچنین میزان استقلال سیاست پولی در کشور را برای تحقق اصول اقتصاد مقاومتی مهم دانست و گفت: امیدواریم برای تحقق این اصول بتوانیم این دو شاخص را در بانک مرکزی به درستی عملیاتی کنیم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خبر جدید سیف از تک نرخی شدن ارز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..