تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روس ها قصد دارند "درخشان تری&a

روس ها قصد دارند

آسمان شب همواره با چهره هایی درخشان و آشنا همراه است. شاید ماه نخستین عضوی باشد که با شنیدن نام آسمان شب به ذهنتان خطور می کند. اما زهره، مریخ و ستاره شباهنگ و حتی ایستگاه بین المللی فضایی را هم به راحتی بتوان دراین گروه چهره های درخشان ذکر کرد. جالب اینکه احتمالا به زودی شی جدیدی با درخششی به مراتب بیشتر از آنها در آسمان خودنمایی خواهد کرد. بر اساس گزارش ها اواسط ماه جاری میلادی روس ها کیوبست یا تاسواره ای با نام مایاک که به صفحات بازتابنده خورشیدی مجهز است را به فضا پرتاب می کنند. در ادامه با تک شات همراه باشید.


ستاره شناسان بطور معمول میزان روشنایی اجرام آسمانی را با استفاده از مقیاسی موسوم به قدر ظاهری یا Apparent Magnitude اندازه گیری می کنند که هر چه نمره کمتری به یک جرم داده شود، به معنی درخشش بیشتر آن است. خورشید به عنوان درخشانترین جرم موجود در آسمان از قدرظاهری بصری حدود منفی 27 برخوردار است. در مقابل نمره ماه کامل بین منفی 13 و منفی 12 است. ایستگاه فضایی بین المللی درخشان ترین جرم آسمانی مصنوعی است که از قدرظاهری منفی 6 برخوردار است، در حالیکه قدرظاهری زهره در درخشان ترین وضعیت حدود منفی 5 است.


در صورت پرتاب مایاک به آسمان، این جرم با قدر ظاهری برابر با منفی 10 در آسمان خواهد درخشید که آن را پس از ماه به درخشان ترین شی در آسمان شب تبدیل می کند. نامگذاری این شی نیز بسیار با دقت انجام شده چرا که مایاک در زبان روسی به معنی فانوس دریایی است.


طراحی و ساخت مایاک توسط دانشجویان دانشگاه پلی تکنیک مسکو انجام شده است. مایاک در داخل یک تاسواره یا کیوبست استاندارد 3U قرار دارد که بدین ترتیب از ابعادی برابر با 340.5x100x100 میلیمتر و وزن حدود 3.6 کیلوگرم برخوردار است. این جرم کوچک دارای یک منبع تغذیه، سیستم کنترل، و مهمتر از همه تعدادی صفحات بازتابنده خورشیدی است که درخشش این جرم را ممکن می سازند.


طراحان و سازندگان مایاک اهدافی را دنبال می کنند. این پروژه دانشجویی که با جذب منابع مالی عمومی راه اندازی شده، قصد دارد ثابت کند که فضا برای تیم های علمی کوچک تر هم قابل دسترسی است. درخشش مایاک می تواند به اندازه گیری دقیق تر قدر ظاهری سفینه های کوچک کمک کند. در پایان ماموریت مایاک، سیستم ترمز ایرودینامیکی نیز فعال و آزمایش خواهد شد که توقف حرکت ماهواره در مدار و دوراندازی آن را مورد آزمایش قرار می دهد.


مایاک قرار است روز 14 ژوئیه، 23 تیر، به فضا پرتاب شود.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روس ها قصد دارند "درخشان تری&a»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..