تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گردشگری؛ حوزه ای مغفول در منطقه مغان

ساعت: 21:06 منتشر شده در مورخ: 1396/04/11 شناسه خبر: 1140304

با وجود رونق گردشگری در اردبیل، اما منطقه مغان با وجود داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی، نتوانسته‌ است از ظرفیتی که دارد به خوبی استفاده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، استان اردبیل همواره یکی از استان های توریست پذیر و گردشگری در سطح کشور می باشد که خصوصا در ایام تعطیلات مسافران و گردشگران زیادی برای بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی به این استان سفر می کنند که بیشترین سفر را به مرکز استان و شهرهای نزدیک به آن دارند.

طبق آمار تعداد این مسافران و گردشگران سالانه به حدود سه تا پنچ میلیون نفر هم می رسد که در جذب این همه تعداد مسافر رسانه ها بخصوص صداوسیما نقش اساسی دارد چرا که برای شناساندن ظرفیت گردشگری یک منطقه اطلاع رسانی کافی در مورد ظرفیت های گردشگری ان منطقه یکی از اولویت های مهم است.

اما چرا منطقه مغان که جز منطقه بزرگ استان اردبیل محسوب می شود و شامل سه شهرستان پارس آباد، بیله سوار و گرمی بوده و دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی بیشتری نیز  هست در جذب گردشگر موفق نبوده است؟

یکی از دلایل بی توجهی به جاذبه های مغان می تواند این باشد که در مورد ظرفیت گردشگری منطقه آنطور که باید در شٲن این منطقه (مغان) باشد در رسانه ها به آن پرداخته و شناسانده نشده است به طوری که حتی بیشتر مردم استان خودمان نیز هنوز هم ناشناخته بوده و تا کنون هست. و در این بین رسانه های استان بخصوص صداوسیمای استان همراه با مسٸولان می توانند نقش به سزایی در شناساندن ظرفیت گردشگری منطقه مغان داشته باشند.

همانطور که چندین و چند سال  است این کار را در مورد بعضی مناطق و شهرهای استان انجام داده اند و به آنها کمک کردند که در حوزه گردشگری یا همان جذب مسافر و گردشگر نه تنها در سطح استان و حتی کشور موفق باشند. زیرا که که الان گردشگری یا توریسم به عنوان یه صنعت در دنیا شناخته می شود که علاوه بر تاثیر اقتصادی می تواند در این سیل عظیم بیکاری کشور زمینه ساز اشتغالزایی نیز شود.

در آخر امیدواریم مردم عزیز منطقه مغان از این صنعت محروم نباشند و به حق خود برسند.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گردشگری؛ حوزه ای مغفول در منطقه مغان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..