تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درخواست رئیس‌جمهور ترکیه از ترامپ برای حمایت از قطر/ رایزنی اردوغان و پوتین درمورد مسایل سوریه

ساعت: 04:37 منتشر شده در مورخ: 1396/04/11 شناسه خبر: 1139441

دیپلماسی تلفنی اردوغان برای پیشبرد منافع ترکیه؛

رجب طیب اردوغان طی تماس تلفنی با همتایان آمریکایی و روس خود، در خصوص عملیات رقه،نا امنی در عفرین و مسئله قطر با آنها گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، بر اساس اطلاعات به دست آمده از نهاد ریاست جمهوری ترکیه، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه امروز گفت‌وگوهای تلفنی مهمی با روسای جمهور آمریکا و روسیه داشته است.

اردوغان ابتدا در گفت‌وگوی 40 دقیقه‌ای خود با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا عملیات رقه، تحولات اخیر در  عفرین، بحران قطر و روابط ترکیه – اتحادیه اروپا را در دستور کار قرار داده است.

بعد از این تماس تلفنی، اردوغان در تماسی مهم با ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت‌وگو کرده و در این ارتباط نیز، مسئله سوریه و بحران قطر در صدر گفت‌وگوی 2 رئیس جمهور قرار گرفته است.

همچنین در این گفت‌وگوی تلفنی اردوغان و پوتین در خصوص دیدار دو جانبه در اجلاس سران کشورهای G20 در هامبورگ آلمان نیز به توافق رسیده‌اند.

گفتنی است این گفت‌وگوها در حالی صورت گرفته است که از چند روز پیش اخباری مبنی بر توافق روسیه و ترکیه برای حمله نظامی ترکیه به عفرین مخابره شده است. در این اثنا  مک گورک، نماینده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش در چارچوب سفر رسمی خود به ترکیه با سدات اونال، معاون مدیرکل امور خاورمیانه وزارت خارجه کشور در آنکارا دیدار کرده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درخواست رئیس‌جمهور ترکیه از ترامپ برای حمایت از قطر/ رایزنی اردوغان و پوتین درمورد مسایل سوریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..