تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایتالیا هم برای حل بحران قطر اعلام آمادگی کرد

ایتالیا هم برای حل بحران قطر اعلام آمادگی کرد

وزیر خارجه ایتالیا شامگاه شنبه در دیدار با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همتای قطری که پس از آمریکا به رم سفر کرده است،گفت: دولت ایتالیا با نگرانی و دقت تحولات مربوط به بحران قطر را دنبال می کند و آماده کمک به هر اقدامی با هدف رسیدن به گفت گو و کاهش تنش ها میان بازیگران درگیر است.

وی افزود: ایتالیا در تماس با کشورهای درگیر است و از تمام طرفین می خواهد تا از هر اقدامی که منجر به تشدید اوضاع شود، پرهیز کنند.

محور دیدار میان وزیران خارجه ایتالیا و قطر بحران منطقه خلیج فارس و سایر کشورهای عضو شورای همکاری بود. الفانو دردیدار با آل ثانی همچنین ابراز امیدواری برای کاهش هرچه سریعتر تنش ها کرده و از میانجیگری کویت به عنوان رئیس دوره شورای همکاری خلیج فارس حمایت کامل کرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی وزیر امور خارجه قطر روز شنبه در شهر رم با بیان اینکه خواسته های کشورهای تحریم کننده ناقض حاکمیت ملی ما است، اعلام کرد که دوحه این شروط را نخواهد پذیرفت.

وی تصریح کرد: با این وجود دوحه آماده است درخصوص شکایت هایی که همسایه های عربش دارند با آن ها گفت و گو کند.
اظهارات وزیر امور خارجه قطر در حالی مطرح می شود که مهلت کشورهای تحریم کننده برای پذیرش شروط 13 گانه از سوی دوحه در حال پایان است.

کشورهای تحریم کننده قطر به سرکردگی عربستان فهرستی از خواسته های خود را به عنوان شروط آغاز مذاکرات برای عادی سازی روابط با قطر به این کشور ارائه کرده و 10 روز برای پذیرش آن مهلت داده بودند.
دولت قطر هرگونه پیش شرطی را که به حاکمیت این کشور خدشه وارد می کند، رد کرده است.

بحران میان قطر و چند کشور عربی از زمانی آغاز شد که عربستان سعودی روز دوشنبه (15 خرداد) به دلیل این که قطر از سیاست های ریاض در منطقه پیروی نمی کند و با متهم کردن این کشور به حمایت مالی از تروریسم، قطع رابطه خود را با آن اعلام کرد.

دولت های امارات، بحرین، مصر و جزایر مالدیو و همچنین دولت خودخوانده شرق لیبی و رئیس جمهوری فراری و مستعفی یمن حمایت خود را از سیاست های آل سعود علیه قطر اعلام و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با دوحه قطع کردند.

52310




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایتالیا هم برای حل بحران قطر اعلام آمادگی کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..