تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا از صدور ویزا برای تیم روباتیک دختران افغانستان خودداری کرد

آمریکا از صدور ویزا برای تیم روباتیک دختران افغانستان خودداری کرد

ماه آینده با آغاز رقابت های روباتیک تیم های روباتیک دبیرستان های سراسر دنیا گرد هم می آیند. این مسابقات در واشنگتن آمریکا و با حضور 150 تیم برگزار می شود. اما، در حالیکه یکی از روبات های شرکت کننده در این رقابت ها به کشور افغانستان تعلق دارد، اعضای تیم به دلیل امتناع سفارت آمریکا از صدور ویزا برای آنها، در مسابقات حاضر نخواهند بود.


اعضای این تیم شش دختر نوجوان هستند که مسافتی 800 کیلومتری را برای حضور در سفارت آمریکا در کابل طی کردند تا در مصاحبه درخواست ویزا حضور پیدا کنند. این گروه در واقع به امید موفقیت در مصاحبه دوم این مسیر را دو بار طی کردند. البته عدم صدور ویزا نخستین مشکلی نبود که این گروه در مسیر حضور در این رقابت ها با آن مواجه شد. کیت روباتیک این گروه که برای شرکت در مسابقات تحویل داده شده بود چندین ماه در گمرک توقیف شد. این توقیف ظاهراً به دلیل وحشت از امکان استفاده داعش از روبات ها بوده است. تجهیزات این تیم بالاخره سه هفته پیش از گمرک ترخیص شد.


این تیم که توسط رویا محبوب، مدیرعامل نخستین گروه فناوری زنان در افغانستان تشکیل شده، یک روبات توپ مانند را طراحی کرده که برای شرکت در رقابت ها به آمریکا ارسال خواهد شد و اعضای تیم می توانند در هنگام ارزیابی روباتشان از طریق ویدیو کنفرانس با این رویداد در ارتباط باشند. تیم دیگری از گامبیا نیز موفق به اخذ ویزا نشده و وزارت کشور نمی تواند به دلیل محرمانه بودن اسناد به دلیل عدم صدور ویزا اشاره ای کند.


محبوب گفته است که:

شرکت در این رقابت ها برای کشور افغانستان بسیار حائز اهمیت بود. روباتیک در افغانستان بسیار جوان و نوپاست.


یکی از اعضای تیم که دختر 14 ساله ای به نام فاطمه است نیز گفت که ما می خواهیم به دنیا نشان دهیم که می توانیم و فقط باید به ما فرصت داده شود.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا از صدور ویزا برای تیم روباتیک دختران افغانستان خودداری کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..