تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ضرورت تبین نقش فیزیوتراپی در نظام سلامت کشور

عبدالهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

ضرورت تبین نقش فیزیو تراپی در نظام سلامت کشورايرج عبدالهی متخصص فیزیوتراپی در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در کشور ما بالغ بر 60 درصد از افراد مبتلا به فشار خون از بیماری خود مطلع نیستند که این عامل در نهایت ممکن است به صورت سکته مغزی ظاهر شود و در نهایت کیفیت زندگی مبتلایان را تحت الشعاع قرار دهد.

وی در ادامه مطرح کرد: همانطور که دیابت کنترل نشده نیز می‌تواند خود را به شکل سکته‌های مغزی نشان دهد و صدمات بسیاری را برای فرد و خانواده وی ایجاد می‌کند باید به طور جدی مورد توجه قرار گرفته و اقدامات پیشگیرانه ای برای آن اتخاذ شود.

به گفته عبدالهی آمار اختلالات حرکتی، دردهای مفصلی، آرتروزها، سکته های مغزی و ضایعات نخاعی در جامعه رو به افزایش است که این موضوع ضرورتی برای تبیین نقش فیزیوتراپی است و متولیان نظام سلامت باید نسبت به ارائه هرچه بیشتر خدمات اهتمام لازم داشته باشند.

عضو هایت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی افزود: سالانه در كشور 100هزار نفر دچار سكته مغزی می شوند كه 30 درصد از آنها در ماه اول فوت می كنند و 70 درصد باقی مانده دچار مشكلات حركتی می شوند که با ارائه خدمات فیزیوتراپی می توان شاهد بازتوانی این افراد و بازگشت آنان به جامعه بود.

وی ادامه داد: همچنين حدود سه تا چهار هزار نفر در سال به تعداد بيماران مبتلا به ام اس افزوده می شود كه اين آمار معادل كشورهای اروپايی است؛ متاسفانه 20 درصد از بيماران ام اس دچار ناتوانی در زندگی می شوند و حدود 30 تا 40 درصد از آنها با مشكلات پيش رونده و ناتوانی های جدی روبرو هستند.

عبدالهی بیان کرد: آسيب نخاعی در اين بيماران از مشكلاتی است كه نيازمند خدمات فيزيوتراپی خواهد بود و بيمار برای حركت و راه رفتن از خدمات اين افراد بايد استفاده كند که به دلیل نبود پوشش های بیمه ای برخی از افراد نیمه کاره به خدمات فیزیوتراپی خود می پردازند.

وی با اشاره به آمار بیماران ضایعه نخاعی گفت: برای بيماران ضايعه نخاعی زمان برای شروع فيزيوتراپی وجود ندارد و با بهبود وضعيت علائم حياتی بيماران كار فيزيوتراپيست ها برای ادامه درمان و توانبخشی بايد به طور جدی آغاز شود.

عبدالهی اظهار كرد: بيماران ضايعه نخاعی روزانه بايد 2ساعت از خدمات فيزيوتراپيست ها استفاده كنند تا بتوانند به مرور زمان فعاليت های حركتی و جسمی خود را به دست آورند.

عضو هایت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان بخشی گفت: ضرورت توانبخشی یکی از نیازهای حوزه سلامت است که خوشبختانه بیمارستان توانبخشی رفیده با تعرفه های دولتی و گروه های فیزیوتراپی،کاردرمانی و ...پاسخگوی نیاز هموطنان است اما تعداد این بیمارستان ها انگشت شمار است و نیازمند گسترش بیمارستان های توانبخشی هستیم.

انتهای پیام/

سالیانه حدود 3تا 4هزار نفر به تعداد بيماران مبتلا به ام اس افزوده می شود



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ضرورت تبین نقش فیزیوتراپی در نظام سلامت کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..