تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گزارشی از تدارك برنامه‌های رادیو برای فصل تابستان

گزارشی از تدارك برنامه‌های رادیو برای فصل تابستانبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ رادیو، برنامه‌های تابستانی خود را به تفكیك شبكه‌های مختلف معرفی كرده است. این برنامه ها به شرح زیر معرفی می‌شوند.

تابستانی متنوع و مطبوع با رادیو ایران

رادیو ایران با 3822 دقیقه برنامه‌سازی به استقبال از تابستان و اوقات فراغت می‌رود. 25 برنامه در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت مخاطب از رادیو ایران پخش می‌شود. گروه ورزش و تفریحات با دو برنامه طنز و مفرح «كوی نشاط» و «رادیو جمعه» هر كدام در 14 برنامه از ساعت 9 صبح اول تیر ماه با آیتم‌هایی 10 دقیقه‌ای به موضوع سفر و تابستان می‌پردازد. میزگرد «میزبان» دوشنبه‌ها ساعت 12:00 ظهر با موضوع مدارس فوتبال و شنبه‌ها واكاوی «اوقات فراغت با متولیان امور» پخش می‌شود. «رهاورد» در پنج برنامه كه ساعت 11:30 صبح پخش می‌شود به تأثیر كلاس‌های تابستانی بر یادگیری فرزندان می‌پردازد. «صفحه من» در فضای مجازی به‌صورت تعاملی با مخاطبان این شبكه رادیویی ارتباط برقرار می‌كند. «باشگاه ستاره‌ها» نیز جمعه‌ها ساعت 23:05 شب، مختص موضوع ساماندهی مشاركت مخاطبان در برنامه‌های رادیویی می‌شود. برنامه تركیبی نمایشی «كافه هنر» روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 16:00 با موضوع اوقات فراغت و كلاس‌های تفریحی و فرهنگی برای نوجوانان پخش می‌شود. «قرار شاعرانه» روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت 22:05 به استفاده صحیح از وقت‌های آزاد و راه‌های اصولی می‌پردازد. «نیشدارو» هم برنامه‌ای جدید و طنز است كه هر شب ساعت 22:40 به روی آنتن رادیو ایران می‌رود. «خانه و خانواده» از شنبه تا چهارشنبه ساعت 9 صبح با حضور كارشناسان خانواده به بررسی غنی‌سازی اوقات فراغت در خانواده می‌پردازد و «ایرانشهر» با بررسی راه‌های مناسب پر كردن اوقات فراغت ساعت 19:05 میهمان خانواده‌ها می‌شود. ضمن اینكه هر صبح «سلام ایران» با حضور مسئولان به واكاوی اوقات فراغت می‌پردازد. «راه شب»های رادیو ایران نیز مختص تابستان و برنامه‌ریزی والدین برای اوقات فراغت فرزندان است. تحریریه پخش و نظارت، در فواصل برنامه‌ها هر روز به مدت 42 دقیقه موضوعاتی همچون اهمیت اوقات فراغت، اوقات فراغت و خانواده، سفر- مطالعه- آموزش و یادگیری هنرها و حرفه‌های متنوع- ورزش- راهیان نور، انس با قرآن، ارتباط با مراكز علمی و فرهنگی شهر و روستا ارتباط با مساجد و كتابخانه‌ها و... مشاركت در كارها و هنرهای گروهی حفظ ارتباط با مدارس و بهره بردن از كلاس‌های آموزشی و اردوهای تابستانی را مطرح می‌كند.

جوان محوری در برنامه‌های رادیو معارف

رادیو معارف با برنامه عصرگاهی «عصر جوانی» از دهم تیر با محوریت جوان، تفریحات سالم، ورزش و دیدگاه اسلام با اجرای رضا ملایی هر روز ساعت 19:30 پخش می‌شود. حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی‌پور در این برنامه در خصوص راه‌های پر كردن اوقات فراغت، هم‌نشینی با دوستان، سفر و كلاس‌های تابستانی صحبت می‌كند. برنامه زنده «مهربان باشیم» در ایام تابستان با موضوع ورزش و سلامتی، تفریحات سالم، مدیریت درست اوقات فراغت با كارشناسی حجج‌الاسلام آتشین صدف، ایراندوست، باقرزاده، اتابكی، سرلك و فلاح با اجرای محمدجواد محمدی و رضا ملایی، شنبه تا پنجشنبه ساعت 7:05 صبح پخش می‌شود. برنامه تركیبی نمایشی «خانه مهر» سه‌شنبه تا پنجشنبه در ایام تابستان با موضوع نقش خانواده در مناسب‌سازی اوقات فراغت برای فرزندان و وظیفه خانواده‌ها در برنامه‌ریزی برای پوشش اوقات فراغت با كارشناسی مریم معین‌الاسلام و فروغ نیلچی‌زاده تقدیم خانواده‌های محترم این رسانه دینی می‌شود. كارشناسان «سایه روشن» آقایان میرحسینی، كهوند، ضابط از كارشناسان فضای مجازی و رسانه شنبه تا پنجشنبه ساعت 17 به بررسی فرصت‌ها و تهدیدهای فضای مجازی و اوقات فراغت و بازی‌های رایانه‌ای می‌پردازند. جنگ شبانه «شبستان» با كارشناسی حجج اسلام اخوان، صدوقی، حسینی و نادم شنبه تا چهارشنبه‌ها ساعت 23:30 به موضوع نشست‌های شبانه، مراقبت دوستی‌ها و دوست‌یابی‌های فرزندان در اوقات فراغت خواهد پرداخت. ضمن اینكه برنامه زنده «صبح روشن» در جهت افزایش معلومات و مهارت‌های حرفه‌ای با كارشناسی حجج اسلام آزادی‌بخش، سعیدی، عبدی و الهی از كارشناسان تربیتی به بررسی اوقات فراغت و مباحث اجتماعی و فرهنگی، آسیب‌های بی‌توجهی به مدیریت اوقات فراغت خواهند پرداخت. این برنامه از شنبه تا دوشنبه ساعت ? تقدیم شنوندگان فرهیخته رادیو معارف می‌شود.


كسب حرفه و چگونگی درآمد در رادیو اقتصاد


رادیو اقتصاد قصد دارد در «ایستگاه نود‌وهشت» كه از شنبه تا پنجشنبه ساعت 9 صبح پخش می‌شود، به مباحثی چون آموختن حرفه در اوقات فراغت تابستان، ارائه اهداف به‌ منظور كسب و سنجش مهارت و آینده تحصیلی و كاری، نقش یادگیری در بهبود شرایط اقتصادی، زندگی امروزه و طرح پیشنهادهای آموزش مهارت كاری بپردازد. «نودوهشتی‌ها» نیز سعی وافری در چگونگی كسب درآمد در اوقات فراغت دارند. معرفی كسب و كارهایی كه در اوقات فراغت انجام می‌شود و تأثیر آن بر اقتصاد جامعه از دیگر مباحثی است كه هر روز بجز جمعه‌ها ساعت 17 مطرح می‌شود.


معرفی اماكن دیدنی در رادیو پیام


این شبكه رادیویی نیز در ایام فصل تابستان به معرفی اماكن دیدنی و تفرجگاه‌های شهرهای مختلف ایران، تشویق مردم برای طبیعت‌گردی در شهرهای مختلف ایران، بیان تاریخچه و فرهنگ و آداب و رسوم شهرهای مختلف ایران، پخش موسیقی مفرح و متناسب با تابستان و بیان پیشنهاداتی برای گذراندن اوقات فراغت نوجوانان و تشویق آن‌ها برای كتابخوانی می‌پردازد.

معرفی مكان‌های ورزشی در رادیو تهران


«اینجا تهران است» در گفت‌وگو با فرمانداران و استاندار تهران به معرفی یا فراهم كردن امكانات فرهنگی، ورزشی و هنری برای گذران اوقات فرغت می‌پردازد. این برنامه شنبه تا چهارشنبه ساعت 13:30 پخش و «ورزش از رادیو تهران» هر روز بجز جمعه‌ها ساعت 17 مكان‌های ورزشی مختلف و متنوع در شهر تهران را معرفی و در خصوص خدمات‌رسانی اماكن ورزشی از نظر سلامت و قیمت اطلاع‌رسانی می‌كند.


صفر تا صدی فراغت در رادیو جوان


از 13 تیر «اینجا شب نیست» با موضوع اوقات فراغت با تاریخ و ادبیات ایران با نگاهی به ادبیات شفاهی ایران، به داستان‌های كهن ایران زمین و حافظ و فال حافظ می‌پردازد. «صفر تا صد» نیز پنجشنبه و جمعه ساعت 6:15 با موضوع آشنایی جوانان با ورزش، اخبار و اطلاعات ورزشی و اوقات فراغت جوانان با ورزش پخش می‌شود.


دورهمی‌های خانوادگی در رادیو سلامت


«پشت پلك صبح» هر بامداد به برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت فرزندان در تابستان، اهمیت اوقات فراغت در نوجوانی، روش‌های گذران اوقات فراغت و برنامه‌ریزی اوقات فراغت با دورهمی‌های خانوادگی، معرفی برنامه‌های فرهنگسراها، مطالعه، گشت و گذار می‌پردازد. ساعت 10:30 صبح «كوچه سلامت پلاك102» با موضوع اوقات فراغت مطالعه، گشت و گذار، آشنایی با اماكن دیدنی پخش می‌شود.

روزهای خط‌خطی در رادیو صبا


«عصر صبا» برنامه‌ای تركیبی، نمایشی است كه شنبه تا پنجشنبه ساعت 19 در قالب جنگ تفریحی اجتماعی از این شبكه به‌روی آنتن می‌رود. «یك روز خط‌خطی» نیز پنجشنبه‌ها و جمعه‌ها با رویكرد طنز و سرگرمی ساعت 15:30 به مدت نیم ساعت پخش می‌شود.


معرفی بازی‌های محلی در رادیو فرهنگ


هر بامداد «چهار باغ» با مضمون شعر و موسیقی و با محوریت شعرخوانی شنوندگان و پخش ترانه‌های مناسب، شنیده می‌شود. «هفت كوچه» نیز روزهای شنبه، دوشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت 8:30 صبح پخش شده و به آشنایی با فرهنگ مناطق مختلف ایران، معرفی بازی‌های محلی، سفر، گردشگری و ارتباط با مراكز استان‌ها اشاره خواهد داشت.


مسابقه كتاب زندگی در رادیو قرآن


رادیو قرآن با هدف پر كردن اوقات فراغت كودكان، نوجوانان با رویكرد آموزش قرائت، حفظ و مفاهیم سوره ملك و واقعه، مسابقه «قرآن كتاب زندگی» را در شهریورماه ساعت 17:15 در دستور كار خود دارد. ضمن اینكه «قرآن و زندگی» از ششم تا 31 شهریور ساعت 9:15 صبح به انس مخاطب با قرآن در اوقات فراغت با موضوع سبك زندگی قرآنی با رویكرد سوره ملك و واقعه شامل آیتم‌های عطر آشنایی (تفسیر سوره ملك و واقعه با رویكرد جذاب ادبی) و آیتم این روزهای خوب (خاطرات و اتفاقات زندگی فردی و اجتماعی برگرفته از آموزه‌های قرآنی در قالب آیتم روایی برگرفته از دعاهای ماه رمضان) و تعامل مخاطب در برنامه با مسابقه پیامكی می‌پردازد.


آسیب‌شناسی اوقات فراغت در رادیو گفت‌وگو


از دهم تیرماه تا 31 شهریور، رادیو گفت‌وگو با «گفت‌وگوی اجتماعی» ساعت7:30 صبح به آسیب‌شناسی اوقات فراغت در خانواده‌ها و بررسی عملكرد نهادهای متولی این امر می‌پردازد. «رواق تماشا» نیز در قالب میزگرد در همین بازه زمانی ساعت 22 به معرفی مناطق گردشگری و آسیب‌شناسی تورهای مسافرتی و طبیعت‌گردی اشاره می‌كند.

استفاده بهینه از امكانات ورزشی در رادیو ورزش


از سوم تا هفتم تیرماه «همیشه با ورزش» ساعت 18:30 با موضوع لزوم هماهنگی و همراهی ارگان‌های مختلف برای استفاده بهینه از امكانات موجود در حوزه ورزش برای اغنای اوقات فراغت تابستان به‌روی آنتن می‌رود. «با گزارشگران» نیز از هشتم تا سی‌ام تیرماه ساعت 22:45 به گزارش‌هایی از برنامه‌ها و كلاس‌های تابستانی برای كودكان و نوجوانان در تعطیلات تابستانی می‌پردازد.


تولید نمایش‌های متعدد در رادیو نمایش


رادیو نمایش نیز با تولید و پخش نمايش‌های متعدد به استقبال تعطيلات تابستانی خواهد رفت.

انتهای پیام/

                                                              برنامه‌های شبکه‌های رادیو برای تعطیلات تابستان



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گزارشی از تدارك برنامه‌های رادیو برای فصل تابستان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..