تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حریم 20 اثر تاریخی در قم مشخص شده است

حریم 20 اثر تاریخی در قم مشخص شده استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، عیسی رضایی، با تاکید بر اینکه حریم آثار و محوطه‌های تاریخی در هر منطقه‌ای باید تعیین شود، اظهار کرد: احمدی‌پور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقشه عرصه، حریم و ضوابط حفاظتی و معماری خانه یزدان‌پناه به عنوان یکی از آثار تاریخی ملی را به سید مهدی صادقی استاندار قم ابلاغ کرده است.

وی با اشاره به اینکه تا کنون حریم 20 اثر تاریخی در قم مشخص شده است، عنوان کرد: خانه یزدان‌پناه یکی از این آثار است که تعیین حریم شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با بیان اینکه محدوده حریم خانه یزدان‌پناه توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم حفاظت می‌شود، اضافه کرد: بر اساس قانون مجازات اسلامی هر دخل و تصرفی در محدوده این اثر تاریخی جرم بوده و فرد مجرم مشمول مجازات‌های قانونی می‌شود.

وی تقویت، حفظ و نگهداری محیط طبیعی بناها و جلوگیری از احداث ساختمان‌های بلند و ناهماهنگ در نزدیکی بناهای تاریخی را از اهداف طرح تعیین حریم بناهای تاریخی برشمرد و گفت: رشد نامطلوب ساختمان‌های مختلف در نزدیکی بناهای تاریخی سبب از بین رفتن اهمیت میراث فرهنگی و اختلال در حریم بصری و دید مشرف بر این اماکن شده است.

رضایی از وجود بناهای تاریخی ارزشمند در نقاط مختلف شهر یاد کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه تعیین و مشخص کردن حریم آثار ملی در کاهش مباحث و مشکلات حقوقی بسیار مؤثر است امیدواریم برای نگهداری از آثار تاریخی و میراث فرهنگی به یک نگاه مشترک با سایر سازمان‌ها و ادارات مختلف برسیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با اشاره به اینکه خانه تاریخی یزدان‌پناه در محله‌ قدیمی باغ پنبه واقع است، مطرح کرد: این بنا دارای هفت اتاق، سه زیرزمین، یک بادگیر و آب انبار بوده و به عنوان یکی از معما‌ری‌های برجسته خانه‌های ایرانی شناخته شده است که قدمت آن به اواخر دوره قاجار بر می‌گردد.

انتهای پیام/ز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حریم 20 اثر تاریخی در قم مشخص شده است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..