تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 زندان مخوف جهان در طول تاریخ +تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مکانی را تجسم کنید که کسی شما را از خواب بیدار می کند، برای شما غذا می آورد و تمام روز برای شما برنامه دارد. بله، درست حدس زده اید، این مکان می تواند یک زندان باشد اما اگر خوش شانس باشید. زندان های زیادی نیز وجود داشت و همچنان وجود دارد که زندانیان بدشانس تمام روز شاهد تجاوز، ضرب و شتم وحشیانه و شکنجه های روانی بودند. 


در این مطلب به 10 زندان مخوف  تاریخی جهان نگاهی کوتاه خواهیم داشت. 

 1.زندان کریستی 

این زندان در سنت پیترزبورگ روسیه قرار دارد و تاریخ پیدایش آن به دهه 1730 می رسد که به عنوان یک انبار مهمات از آن استفاده می شد. سال ها بعد و بدنیال اصلاحاتی که در سال 1861 انجام شد نیاز به یک زندان باعث شد تا این مکان تبدیل به زندانی برای نگهداری زنان و مردان شود. بدلیل کوچک بودن این مکان و تعداد زیاد زندانیان، بلافاصله زندان دیگری نیز ساخته شد. از جمله افراد مشهوری که در این زندان زندانی بود می توان به " لئون تروتسکی " اشاره کرد.

به تازگی ولادمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرده است که قصد دارد تا این زندان را به مکان دیگری منتقل  و زندان فعلی  را تبدیل به هتل نماید.

10  زندان مخوف جهان در طول تاریخ + تصاویر

2. زندان فری منتل

 این زندان در غرب استرالیا قرار دارد و در طول هر دو جنگ جهانی به عنوان یک زندان نظامی مورد استفاده قرار می گرفت. در سال 1988 در پی افزایش دمای 126 درجه ای یک شورش در داخل زندان رخ داد و زندانیان 15 افسر را به گروگان گرفتند. آتش سوزی حدود 1.8 میلیون دلار به این زندان خسارت وارد کرد. این زندان در سال 1991 بسته شد اما در سال 2005 با انجام تعمیراتی باز شد. هم اکنون این زندان به عنوان یک مکان گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد.

10  زندان مخوف جهان در طول تاریخ + تصاویر

3. زندان " اچ ام میز "

این زندان که در سال 1971 ساخته شده است در ایرلند شمالی قرار دارد. در این زندان که به زندان لانگ کش نیز معروف بود بابی سندز؛ مبارز معروف ایرلندی که علیه اشغالگران انگلیسی می جنگید نگهداری می شد. در سال 1983، 38 زندانی تلاش کردند تا از زندان HM بگریزند. آنها با سرقت یک کامیون حمل غذا توانستند از زندان فرار کنند اما 19 تن از آنها دوباره دستگیر شدند. این بزرگترین فرار زندانیان از زندان های انگلیس در طول تاریخ لقب گرفت. 

10  زندان مخوف جهان در طول تاریخ + تصاویر

4. فورتالزا د سن کارلوس د لاکابانا

زندان فوق در هاوانا و در کشور کوبا قرار دارد. این زندان در قرن 18 و توسط پادشاه اسپانیا " کارلوس سوم " و در واقع برای محافظت از هاوانا در طول 7 سال حملات جنگ ساخته شد. برای دو قرن بعد، این مکان هم به عنوان یک زندان و هم یک پایگاه نظامی برای اسپانیا و کوبا به حساب می آمد. 

10  زندان مخوف جهان در طول تاریخ + تصاویر


5. قلعه المینا

این قلعه در اواخر قرن 15 در غنا ساخته شد و محلی برای نگهداری و  تجارت بردگان به شمار می رفت. بردگان عمدتا از آفریقا به این مکان منتقل می شدند و با تجار پرتقال در ازای دریافت اسب یا پارچه داد و ستد می شدند. این قلعه اکنون توسط یونسکو به عنوان یک  میراث جهانی شناخته شده است.

10  زندان مخوف جهان در طول تاریخ + تصاویر

 6. جزیره روبن

این جزیره در کیپ تاون آفریقای جنوبی قرار دارد و افراد مشهوری مانند نلسون ماندلا و جاکوب زوما در آنجا زندانی بودند. در این زندان، زندانیان مجبور به انجام کار سخت بودند اما در عین حال فرصت های تحصیلی نیز برای زندانیان فراهم می شد. نلسون ماندلا حدود 18 سال در این زندان به سر می برد. هم اکنون این زندان به عنوان یک محل گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد و گردشگران زیادی را را به کیپ تاون آفریقای جنوبی می کشاند.

10  زندان مخوف جهان در طول تاریخ + تصاویر


7. جزیره شیطان

این جزیره برای بیشتر از یک قرن به عنوان قلمرو فرانسه به حساب می آمد و از قرن 19 تا 20 یک زندان مشهور قلمداد می شد. در اواخر قرن 19 حدود 239 جموری خواه که از مخالفان رئیس جمهور وقت فرانسه؛ ناپلئون سوم بودند در این جزیره نگهداری می شدند. همچنین این مکان محل نگهداری دزدان و قاتلان بود.

10  زندان مخوف جهان در طول تاریخ + تصاویر

8. زندان نیوگیت

این زندان در در سال 1188 توسط هنری دوم و در داخل لندن ساخته شد. در سال 1666 در اثر یک آتش سوزی مهیب ویران گردید اما 6 سال بعد بازسازی شد. در این زندان زندانیان مجبور به تماشای اعدام سایر زندانیان بودند. 

10  زندان مخوف جهان در طول تاریخ + تصاویر


9.زندان سن پدرو

این زندان به عنوان بزرگترین زندان " لاپاز" در بولیوی به شمار می رود. در این زندان حدود 1500 زندانی مرد نگهداری می شوند. در این آمار، کودکان و زنان جز زندانیان محاسبه نشده اند. در این زندان کوکائین در داخل زندان ساخته می شود و برخی زندانیان حق فروش آن را دارند. اگرچه میزان مصرف کوکائین در داخل زندان بالاست اما توسط برخی زندانیان به خارج از زندان حمل می شود و زندان تبدیل به محل عرضه کوکائین شده است.

10  زندان مخوف جهان در طول تاریخ + تصاویر

10.زندان لا سابنتا 

این زندان به عنوان پرجمعیت ترین زندان در ونزوئلا شناخته می شود. در حالی که زندانیان فقیر این زندان از محل خواب مناسبی برخوردار نیستند، محل های مناسبی در اختیار زندانیان ثروتمند قرار داده شده است. همچنین این زندان از نبود نیروی امنیتی کافی در مضیقه است، بطوریکه برای هر 150 زندانی تنها یک گارد نیروی محافظ وجود دارد. در سال 1994 در اثر یک درگیری مسلحانه در داخل زندان، 108 زندانی کشته شدند. 

10  زندان مخوف جهان در طول تاریخ + تصاویر
انتهای پیام/

10 زندان مخوف جهان در طول تاریخ +تصاویر  



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 زندان مخوف جهان در طول تاریخ +تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..