احتمالاً تا به حال راجع به پروژه Area 120 گوگل شنیده اید. گوگل با راه اندازی این پروژه به کارکنان خود این امکان را داد تا ایده های تجاری و ایده هایی که برای به راه انداختن شرکت های مستقل و استارتاپ ها دارند را به کمک این شرکت، تحقق بخشند. در ادامه این خبر با تک شات همراه باشید.
پروژه مذکور در ماه مارس 2016 راه اندازی شده، اما هنوز هم ارزش واقعی آن به ما اثبات نشده است. با این حال به نظر می رسد یک پروژه خاص که از درون Area 120 شکل گرفته قصد دارد تغییراتی در این روند ایجاد کند و به خصوص پاسخی برای یکی از پرسش های مهم توسعه دهندگان واقیعت مجازی به همراه خود داشته باشد.
در حالی که پلتفرم های واقعیت مجازی آنچنان که باید به تکامل نرسیده اند و توسط عموم مردم کشف نشده اند، طبیعی است که توسعه دهندگان کمتر به سراغ این فناوری بروند. البته این که درآمدزایی از راه محتوای واقعیت مجازی چندان امکان پذیر نبوده هم به این موضوع کمکی نکرده است.
این دقیقاً همان موضوعی است که پروژه Area 120 گوگل پاسخش را پیدا کرده است. ورک شاپی به نام Big G پروژه ای ساخته که امکان قرار دادن تبلیغ در واقعیت مجازی را برای توسعه دهندگان فراهم می آورد. در واقع توسعه دهندگان می توانند در محتوای واقعیت مجازی خودشان آگهی قرار دهند و توجه کاربران را به آن جلب کنند.
کاربران این آگهی ها را به شگل یک مکعب در پلتفرم واقعیت مجازی مشاهده می کنند که با ضربه بر روی آن مکعب یا خیره شدن به آن برای چند ثانیه، ویدیو پلیری از درون مکعب باز خواهد شد و کاربر به راحتی می تواند ویدیو را مشاهده کند و سپس آن را ببندد.
این در واقع هدف گوگل است که هم آگهی دهنده و توسعه دهنده را راضی می کند و هم مزاحم کاربر واقعیت مجازی نمی شود.
بد نیست بدانید که Big G فعلاً قصد دارد این قابلیت را برای گوگل Daydream، Cardboard و پلتفرم Gear VR سامسونگ فعال سازد.
همچنین بخوانید