تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10درصد جانبازان قزوین شیمیایی هستند

ساعت: 15:22 منتشر شده در مورخ: 1396/04/08 شناسه خبر: 1138543

معاون بهداشت بنیاد شهید استان بیان کرد: از 6 هزار و 992 جانباز استان قزوین، 10 درصد آنها شیمیایی هستند و با عوارض ناشی از آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود بخارایی در گفت‌وگو با  صبح قزوین؛ به مناسبت هشتم تیر ماه، سالروز بمباران شیمیایی سردشت، روز مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و میکروبی گفت: جانبازان شیمیایی ریه، چشم و پوست استان قزوین 546 نفر هستند که برخی از آنها بیش از یک ناحیه بدن دچار آسیب شدند. 


وی با بیان اینکه طی دوران هشت سال دفاع مقدس حدود 37 تن از رزمندگان استان قزوین به واسطه‌ی حملات ناشی از بمب‌های شیمیایی به شهادت رسیدند، گفت: پس از دوران فوق تاکنون 5 جانباز شیمیایی این استان شهید شدند. 

معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: جانبازان شیمیایی استان قزوین 536 مورد از ناحیه‌ی ریه، 432 مورد از ناحیه‌ی چشم و 451 مورد از ناحیه‌ی پوست دچار آسیب شیمیایی شدند. 

وی گفت: جانبازان ریوی شدید 20 درصد به بالا 24 نفر، جانبازان ریوی متوسط 10 تا 19 درصد، یکصد و 36 نفر و جانبازان ریوی خفیف زیر 5 درصد 376 نفر هستند. 

بخارایی با اشاره به اینکه جانبازان شیمیایی چشم، بالای 10 درصد 4 نفر و زیر 10 درصد 428 نفر هستند، افزود: همچنین جانبازان شیمیایی پوست بالای 5 درصد 68 نفر و زیر 5 درصد 383 نفر هستند. 

وی با اشاره به اینکه همه جانبازان شیمیایی استان قزوین بیمه اولیه و تکمیلی دارند، گفت: همه خدمات درمانی و دارویی به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. 

این مسئول بیان کرد: هر جانبازی در هر زمانی با مواجه شدن به مشکل می‌تواند براحتی نزد پزشک متخصص مربوطه خود برود و خدمات لازم را دریافت کند. 

وی در پایان با اشاره به اینکه استان قزوین 6 هزار و 992 جانباز دارد، اذعان کرد: 10 درصد این جانبازان شیمیایی هستند و با مشکلات ناشی از عوارض آن دست و پنجه نرم می‌کنند. 


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10درصد جانبازان قزوین شیمیایی هستند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..