تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت از هوش مصنوعی برای مقابله با بدافزارها استفاده می‌کند

شرکت مایکروسافت به‌روزرسانی بعدی ویندوز، هوش مصنوعی (AI) را در اختیار این سیستم‌عامل قرار می‌دهد تا بتواند با انواع بدافزار و حمله‌های سایبری، مقابله کند.

به‌روزرسانی بزرگ بعدی ویندوز که پاییز امسال منتشر می‌شود، سرویس‌ها و امکانات امنیتی فراوانی را به این سیستم‌عامل اضافه می‌کند. شرکت مایکروسافت در وبلاگ رسمی خود اعلام کرد که سرویس ATP در ویندوز دیفندر (Windows Defender) به یک آنتی‌ویروس آنلاین مجهز می‌شود که از طریق سرویس‌های ابری مایکروسافت کار می‌کند و می‌تواند حملات سایبری را به‌سرعت شناسایی کند. البته این سرویس تنها در اختیار نسخه‌ی سازمانی (Enterprise) ویندوز ۱۰ خواهد بود.

مقاله‌های مرتبط:

یکی از بارزترین ویژگی‌های این هوش مصنوعی، شناسایی لحظه‌ای و سریع انواع بدافزار در کامپیوتر است. بدافزار شناسایی‌شده به‌سرعت در سرورهای مایکروسافت قرنطینه می‌شود و اطلاعات مربوط به آن، در اختیار سایر کامپیوترهای متصل به این هوش مصنوعی قرار می‌گیرد. طبق گفته‌ی راب لفرتس (Rob Lefferts)، مدیر بخش ویندوز سازمانی مایکروسافت، ۹۶ درصد از حملات سایبری توسط بدافزارهای انجام می‌شود؛ بنابراین هوش مصنوعی می‌تواند نقش مهمی در کم کردن این حملات داشته باشد. در حال حاضر، ساعت‌ها طول می‌کشد تا هویت یک بدافزار شناسایی و به‌صورت یک به‌روزرسانی در اختیار کاربران قرار گیرد؛ ولی به کمک هوش مصنوعی، این وقفه از بین رفته و جلوی پخش شدن بدافزار در کامپیوترهای دیگر گرفته می‌شود.

ویندوز دیفندر

باوجوداینکه سرویس‌های جدید ATP تنها در اختیار کاربران نسخه‌ی سازمانی از ویندوز ۱۰ قرار می‌گیرد، ولی بر اساس گزارش سایت CNET، مایکروسافت این به‌روزرسانی را در آینده برای تمام نسخه‌های ویندوز ۱۰ منتشر خواهد کرد. به‌روزرسانی پاییزی ویندوز، در ماه‌های سپتامبر یا اکتبر منتشر خواهد شد. نظر شما در مورد این به‌روزرسانی چیست؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت از هوش مصنوعی برای مقابله با بدافزارها استفاده می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..