تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




قطر: ترامپ درباره ما اشتباه می‌کند

کد خبر: ۵۵۷۳۳۹

۳۴۲  بازدید

خبرگزاری ایسنا: وزیر امور خارجه قطر گزارشات اولیه مبنی بر اینکه روس‌ها در هک کردن خبرگزاری دولتی قطر در اواخر مه سال جاری میلادی دست داشتند، رد کرد.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر در جریان مصاحبه با شبکه خبری سی‌بی‌اس نیوز گفت: اف‌بی‌آی تحقیقات خود را درباره این حمله سایبری تکمیل کرده و به قطر اطلاع داد که نتیجه تحقیقات بدین گونه است که روسیه در این حمله دست نداشته است.

وی افزود: اطلاعاتی که در حال حاضر در اختیار داریم این است که هکر خبرگزاری قطر، روس نبوده است.

براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، خبرگزاری قطر در آوریل سال جاری میلادی با استفاده از تکنیک‌های پیشرفته و روش‌های خلاقانه هک شد.

هکرهای این حمله سایبری ابتدا فایلی را نصب کرده و سپس در تاریخ 24 مه اخبار جعلی را در رابطه با تمیم بن حمد، امیر قطر منتشر کردند.

در این مقاله جعلی آمده بود که تمیم ایران را یک "قدرت اسلامی و ضامن انیت منطقه" خوانده، روابط قطر با اسرائیل را "خوب" می‌داند و این مساله را که آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در کاخ سفید دوام می‌آورد یا خیر زیر سوال می‌برد.

این مقاله جعلی سرآغازی شد تا برخی کشورهای عربی از جمله یمن، مصر، بحرین و امارات به رهبری عربستان، قطر را تحریم کنند.

وزیر امور خارجه قطر گفت: برخی از همین کشورهای خاورمیانه که ما را تحریم کرده‌اند در این حمله سایبری دست داشتند و قطر در حال حاضر پرونده حقوقی را علیه آنها تشکیل داده است.

وی افزود: این کشورها 10 روز را صرف جمع کردن اخبار و دروغ گفتن درباره قطر کرده و تلاش دارند تا قطر را متزلزل و محکوم کنند در حالی که در تلاشند تا با متهم کردن ناروای قطر به حمایت از تروریسم با غرب همدردی کنند.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی از گفتن نام کشورهایی که قطر به آنها مظنون است امتناع کرد و تنها تاکید کرد که کشورش به تحقیقات ادامه می‌دهد.

وی افزود: ترامپ در گفتن اینکه قطر از تروریسم حمایت می‌کند کاملا اشتباه کرده است. قطر به مبارزه با تروریسم متعهد است. ما هرگز از تروریسم حمایت نکرده و نخواهیم کرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «قطر: ترامپ درباره ما اشتباه می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..