تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مصرف ضد آفتاب در این اماکن را نادیده نگیرید

صداقت پیشه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مصرف ضد آفتاب در این اماکن را نادیده نگیرید/ موثرترین مراقبت‌های تابستانه از پوست

خلیل صداقت پیشه متخصص پوست و مو در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: همه افراد باید به منظور محافظت پوست خود در برابر اشعه‌های مضر نور خورشید در تمام فصول سال از ضد آفتاب استفاده کنند؛ بنابراین این موضوع که برخی  تصور می‌کنند کِرِم‌های ضد آفتاب را فقط باید در تابستان به کار ببرند، باوری نادرست است.

وی بیان کرد: اشخاص باید هر سه ساعت یک بار مصرف ضد آفتاب خود را تجدید کنند، اگر ما در معرض نور مستقیم و شدید خورشید قرار بگیریم به کار بردن ضد آفتاب به تنهایی کافی نبوده و باید علاوه بر آن از پوشش مناسب مانند کلاه لبه دار، چتر و عینک  آفتابی نیز استفاده کنیم.

این متخصص پوست و مو افزود: اگر افراد (در منزل یا اداره) در معرض نور غیر مستقیم قرار بگیرند فقط باید از ضد آفتاب استفاده کنند.

صداقت پیشه مطرح کرد: برخی اشخاص تصور می‌کنند وقتی ضد آفتاب را به کار می‌برند از ویتامین D نور خورشید محروم می‌شوند در حالی که میزان نیاز روزانه هر فرد از این ویتامین خیلی زیاد نیست بنابراین  شخص نباید ساعت‌های طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد و از این طریق به سلامت پوست خود آسیب برساند و در مواردی که این میزان نیاز روزانه از طریق خورشید برآورده نشود نیز افراد می‌توانند از قرص‌های خوراکی ویتامین D کمک بگیرند.

وی تاکید کرد: افرادی که پوست آن‌ها دارای جوش و چرب بوده باید از کِرِم‌های ضد آفتاب فاقد چربی استفاده و اشخاص دارای پوست خشک باید ضد آفتاب‌های چرب مصرف کنند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ضد آفتاب‌ها دارای 2 نوع فرمولاسیون فیزیکی و شیمیایی هستند، تصریح کرد: ضد آفتاب‌های فیزیکی نور خورشید را منعکس کرده و ضد آفتاب‌های دارای فرمول شیمیایی اشعه‌های مضر موجود در نور خورشید را به خود جذب می‌کنند، اکثر ضد آفتاب‌های موجود در بازار دارای هر 2فرمول شیمیایی و فیزیکی هستند.

صداقت پیشه توصیه کرد: افرادی که قرار گرفتن در معرض نور خورشید برای آن‌ها مضر است باید از ضد آفتاب‌های فیزیکی استفاده کنند، برای کودکان هم بهتر است از ضد آفتاب‌های فیزیکال استفاده شود.

وی یادآور شد: اگر افراد دارای پوست خیلی سفید (تیپ ۱) هستند مانند نژاد اروپایی باید از SPF بالای ۳۰ استفاده کنند و اشخاصی که دارای تیپ پوستی ۲ به بالا هستند باید ضد آفتابی را انتخاب کنند که SPF آن حداقل ۲۰ باشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مصرف ضد آفتاب در این اماکن را نادیده نگیرید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..