تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کشف دو فاز جدید آب

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از دیلی میل، محققان متوجه شده اند آب برخلاف مایعات دیگر رفتار می کند. آنها همچنین ویژگی جدیدی در این مایع کشف کرده اند که سبب می شود در دو فاز مختلف وجود داشته باشد. این دو فاز در دو دمای مختلف ایجاد می شوند.

آندرس نیلسون پروفسور شیمی فیزیک در دانشگاه استکهلم درباره این کشف می گوید: ویژگی جدیدی که کشف کردیم، نشان می دهد آب در دو دمای مختلف، به شکل دو مایع مجزا وجود دارد که در آنها فرایند ایجاد کریستال سازی کند است.

محققان در آزمایشگاه آرگون نشنال به وسیله اشعه ایکس این دو وضعیت را ردیابی کردند. سپس دینامیک دو وضعیت در آزمایشگاه اشعه ایکس DESY هامبورگ مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد دو دینامیک مشاهده شده در مطالعه در حقیقت دو فاز از آب در حالت مایع هستند.

این کشف در نهایت کمک می کند روش های بهتری برای پاکسازی و تصفیه آب به وجود بیاید.

منبع:مهر

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کشف دو فاز جدید آب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..