تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نظر کارشناس سیاسی در خصوص سرانجام اجرای یا عدم اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور

ساعت: 12:05 منتشر شده در مورخ: 1396/04/08 شناسه خبر: 1138164

کارشناس مسائل سیاسی کشور در خصوص اجرا یا عدم اجرای سند ۲۰۳۰ توسط دولت، از ادامه ی اجرای آن توسط دولت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از راه اترک، سند 2030 که یک سند تهیه شده توسط یونسکو است ، بیشتر برای کشورهایی است که در زمینه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی که ... هیچ برنامه ی عملیاتی نداشته و در این زمینه ها جزو کشورهای عقب مانده می باشند، آماده شده است.

این سند چندین سال پیش و در زمان دولت اصلاحات مطرح می شود و ایران هم اجرای این سند را می پذیرد ولی تغییر دولت مانع اجرای این سند می شود و به خاطر عدم رسیدن به نتیجه مطلوب این سند دوباره این سند مطرح شده و مقرر می شود که کشورهایی که این سند را می پذیرند تا سال 2030 میلادی، همه ی بندهای مندرج در این سند چه آنهایی که توضیح داده شده اند و چه آنهایی که به آنها اشاره شده به مورد اجرا گذاشته و گزارش اجرای بندها به سازمانهای بین المللی ارسال کنند.

این سند در فروردین ماه سال 95 توسط وزیر وقت آموزش و پرورش ایران امضاء شده و در شهریورماه 95 توسط معاون اول رئیس جمهور بدون اینکه چیزی از محتوای آن به مجلس شورای اسلامی گفته شود، برای اجرای به ارگانهای مربوطه ارسال می شود.

تغییر برنامه های اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، برنامه های مربوط به زنان و مهمتر از همه ی اینها، تغییر محتوا و برنامه های آموزش و پرورش از جمله برنامه هایی بود که به واسطه سند 2030 توسط دولت در کشور مورد اجرا قرار گرفت.

حذف دروس خاص مانند دروسی که با موضوع شهید و شهادت هستند، آوردن مفاهیم غیراخلاقی، درج مطالب غیرمتناسب سن در دروس آموزشی، درج تصاویر نامناسب زنان در کتب دوره ابتدایی و ... که با مخالفتهای گسترده روبرو شد، برخی از برنامه هایی بود که با آمدن این سند عامدانه وارد آموزش و پرورش شدند.

این امر تا جایی پیش رفت که رهبری نظام ،مستقیم و علنی به مخالفت با این سند پرداختند.فشارهای مردمی، مخالفتهای رهبری نظام و نمایندگان مجلس و حتی مراجع تقلید موجب شد که دولت جلسه بگذارد و تلویحا اشاره ای ضمنی به اجرای اسناد بالادستی کند اما در عمل هیچ اشاره ای به حذف سند 2030 نمی کند.

در همین راستا با کارشناس مطرح سیاسی کشوری یعنی آقای دکتر مهدی محمدی ارتباط برقرار کردیم و از ایشان در زمینه سرانجام سند 2030 و اینکه آیا دولت این سند را ملغی خواهد کرد و یا آن را ادامه خواهد داد، پرسیدیم، آقای محمدی در پاسخ به سوال ما ضمن اشاره به ادامه دادن اجرای این قانون توسط دولت دوازدهم گفت: در مورد ٢٠٣٠ موضوع ادامه دارد.

اما به راستی چرا دولت یازدهم و دوازدهم علی رغم تمام مخالفتهایی که توسط رهبری، مراجع، مردم و حتی کارشناسان مختلف تربیتی و دانشگاهی که در زمینه این سند صورت داده اند و هنوز هم ادامه می دهند، اصرار بر انجام این سند دارد؟شما خوانندگان سایت راه اترک، در این زمینه نظر دهید.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نظر کارشناس سیاسی در خصوص سرانجام اجرای یا عدم اجرای سند ۲۰۳۰ در کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..