تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




یک زن، وزیر آموزش و پرورش خواهد شد؟

ساعت24-پس از پیروزی حسن روحانی در ٢٩ اردیبهشت و قطعی شدن دو دوره‌ای ریاست‌جمهوری او فرهنگیان نیز به گمانه‌زنی و بحث و گفت‌وگو پیرامون تثبیت یا تغییر وزیر آموزش و پرورش پرداختند و به حدی این مساله در فضای رسانه‌ای و شبکه‌های اجتماعی گسترده شد که به نظر می‌رسد کمتر وزارتخانه‌ای به این زودی و با این گستردگی موضوع وزیر دولت دوازدهم آن در افکار عمومی مطرح شده باشد.

یکی از دلایل این امر علاوه بر حضور فعال و گسترده فرهنگیان در کمپین انتخاباتی آقای روحانی، طرح سهم سه زن در کابینه دوم دولت روحانی است؛ طرح موضوعی که آموزش و پرورش را در کنار آموزش عالی و وزارت بهداشت به‌عنوان یکی از سه وزارتخانه‌هایی قرار داد که ممکن است کرسی آنها به زنان تعلق گیرد، لذا بر آن شدیم تا در در این زمینه تهیه کنیم و آن را در معرض نقد و نظر مخاطبان قرار دهیم تا گفتمانی را که به بهانه تثبیت یا تغییر وزیر مطرح شده است تقویت کنیم و به بهانه موضوع وزیر، مساله تعلیم و تربیت را به سپهر عمومی بکشانیم تا تربیت نیز همانند امنیت و سلامت در اولویت مسوولان و مردم قرار گیرد.

در نظر دارم در صفحه مدرسه روزنامه اعتماد موضوع وزارت زنان در آموزش و پرورش را به بحث بگذارم و با توجه به اینکه شما نیز یکی از گزینه‌های مطرح هستید آیا آمادگی دارید که به چند پرسش ما پاسخ دهید؟

با بحران مدیریتی که آقایون به وجود آوردند هیچیک از خانم‌ها صلاح نیست وزیر شوند
فاطمه تندگویان که در برخی از گروه‌ها از او به‌عنوان یکی از گزینه‌ها نام برده می‌شود در پاسخ به درخواست برای مصاحبه گفت اگر به‌عنوان گزینه نباشم حاضرم مصاحبه کنم در غیراین‌صورت تمایلی به مصاحبه ندارم که ما هم از ایشان خواستیم صرف نظر از این موضوع نظرشان را در مورد تصدی وزارت آموزش و پرورش توسط یکی از زنان توانمند ابراز کند که او این‌گونه پاسخ داد: به نظر من در حال حاضر با بحران مدیریتی که آقایون در آموزش و پرورش به وجود آوردند هیچیک از خانم‌ها صلاح نیست وزیر شوند.

هر زمان پیشنهاد شد بررسی می‌کنم و پاسخ خواهم داد
از خانم زهرا شجاعی هم خواستیم با توجه به اینکه در نظر داریم در صفحه مدرسه روزنامه اعتماد موضوع وزارت زنان در آموزش و پرورش را به بحث بگذاریم و با توجه به اینکه شما نیز یکی از گزینه‌های مطرح هستید آیا آمادگی دارید که به چند پرسش ما پاسخ دهید؟ ایشان پاسخ دادند که تمایلی به گفت‌وگو در این زمینه ندارند اما وقتی پرسیدیم که می‌دونید در میان فرهنگیان نام شما مطرح است؟ او فقط به این دو کلمه اکتفا کرد که: لطف دارند.
 
سپس از او پرسیدیم در کل شما آمادگی پذیرش این مسوولیت را دارید؟ که پاسخ دادند هنوز کسی پیشنهادی نداده است. در پاسخ پرسش بعدی «اعتماد» مبنی بر اینکه اگر به شما پیشنهاد شود پاسخ شما چیست؟ گفت: هر زمان پیشنهاد شد، بررسی می‌کنم وپاسخ خواهم داد.

اعتقادی مبنی بر اولویت زن بر مرد به‌عنوان یک سیاست ندارم
مرضیه گرد هم که خود در حال حاضر یکی از نیروهای زن شاغل در پست‌های ارشد وزارتی است در پاسخ به درخواست مصاحبه ما گفت: از لطف شما ممنونم ولی من اصلا گزینه مطرحی نبوده و نیستم و در انتخاب وزیر دیدگاه من شایسته‌سالاری است و آموزش و پرورش نباید دچار چنین جوی شود و راستش اعتقادی به این مبحث ندارم.
 
او در پاسخ به این پرسش «اعتماد» که شما به‌عنوان یک خانم که در سطح معاون وزیر در وزارتخانه تجربه کار دارید آیا بر این باور هستید که اگر یک زن شایسته برای وزارت آموزش و پرورش انتخاب شود با این وضعیت موجود می‌تواند موفق شود؟ گفت: البته من الان مسوولیتم معاون وزیر و رییس سازمان است و شرایط کاری بسیار جدی دارم و سختی‌های کار برای خانوم‌ها را خوب درک می‌کنم و حرف‌های زیادی پیرامون مدیریت زنان دارم اما اعتقادی مبنی بر اولویت زن بر مرد به عنوان یک سیاست ندارم بحثم دقیقا این است که شایستگی حرف اول را می‌زند و سپس باید دید امکان خدمت در این شرایط چگونه است و باید مساله باز شود.
 
وزارت بانوان شرایط خاص خودش را دارد ان‌شاءالله در یک فرصت مناسب با شما گفت‌وگو می‌کنم ضمنا تغییرات زیاد در آموزش و پرورش مضر است و آسیب جدی می‌رساند الان تازه وزیری انتخاب شده است که زمان برای بررسی عملکرد ایشان لازم است تا بتوانند برنامه‌شان را به ثمر برسانند.

ترجیح من این است که فعلا حرفی نزنم
شهین دخت ملاوردی که نامش بیش از سایرین مطرح بوده است هم در پاسخ به درخواست مصاحبه «اعتماد» گفت: با توجه به اینکه موضوع در حد گمانه‌زنی است ترجیح می‌دهم در این مورد و در این مرحله صحبتی نداشته باشم. وی در واکنش به این پرسش اعتماد که، باتوجه به اینکه در عرصه افکار عمومی فرهنگیان و در میان فعالان صنفی و سیاسی معلمان و شبکه‌های مجازی این موضوع مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد، بهتر نیست به این گفتمانی که حول محور تغییر یا تثبیت شکل گرفته کمک کنیم؟ گفت: کمک به جریان‌سازی خیلی خوب است اما ترجیح من این است که فعلا حرفی نزنم. ا
 
و در پاسخ به این پرسش که آیا شما آمادگی پذیرش این مسوولیت را دارید؟ نیز گفت: تمایلی به پاسخ دادن به این سوال هم ندارم.

من گزینه مناسبی برای آموزش و پرورش هستم ولی دلیلش زن بودن من نیست
رضوان حکیم‌زاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش هم در پاسخ گفت: من به صراحت اعلام کرده‌ام که تا زمانی که دکتر دانش بخواهند باشند و دولت هم ایشان را بخواهد از نظر اخلاقی وظیفه دارم از ایشان حمایت کنم اگر شرایط عوض شد قطعا خوشحال می‌شوم پاسخگوی سوالات شما باشم. حکیم‌زاده در ادامه و در واکنش به این توضیح «اعتماد» که: می‌شود پرسش‌های ما را در همین راستا پاسخ بدهید اتفاقا خیلی موضع خوب و اخلاقی است و تاکنون هم انعکاس خوبی داشته است، افزود: معتقدم صرف اینکه من چون یک زن هستم مطرح شوم در کنار برخی زنان دیگر کم‌لطفی است.
 
ببینید من در نامه بیش از صد نفر از متخصصان رشته در کنار آقای دکتر نجفی و آقای دکتر دانش و آقای دکتر مهرمحمدی به عنوان یک شخص و یک گزینه پیشنهاد شدم و نه صرفا یک زن. لذا با در نظر گرفتن اینکه من یک متخصص تعلیم و تربیت هستم که سوابق مدیریتی در معاونت آموزشی دانشکده، کمیسیون علوم اجتماعی رفتاری دانشگاه، و برنامه و بودجه و تشکیلات بزرگ‌ترین و مهم‌ترین دانشگاه کشور را دارم و سابقه تدریس در دبستان تا دانشگاه را نیز دارم طرح خودم از منظر زنانه صرف را مغایر شایسته‌سالاری می‌دانم به عبارت دیگر من گزینه مناسبی برای آموزش و پرورش هستم ولی دلیلش زن بودن من نیست در ضمن مهم‌ترین نکته هم تجربه مدیریتی هرچند کوتاه‌مدت به‌عنوان معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش است.
منبع: روزنامه اعتماد




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «یک زن، وزیر آموزش و پرورش خواهد شد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..