تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تحول فناوری مراقبت پزشکی با کلینیک خودران Aim

سیستم مفهومی Aim نه تنها به کمک هوش مصنوعی بیماری ها را تشخیص می دهد بلکه قادر است در شرایط اضطراری بیمار را به بیمارستان منتقل کند.

این فناوری جنبه‌های مختلف زندگی مثل کار کردن، خرید، عملیات بانکی، ملاقات دیگران و حتی سفارش قهوه را تغییر داده است. سرویس های شخصی‌سازی شده و دستیاران هوشمند به ما کمک می‌کنند تا از بین حق انتخاب‌های مختلف در دفتر کار، خودرو و منزل تصمیم آگاهانه بگیریم.

 با وجود اینکه پیشرفت‌هایی مثل قدرت یادگیری ماشین، پردازش حجم عظیم داده‌ها و محاسبات کامپیوتری شکل گرفته است و اتصالات جهانی زندگی ما را برای همیشه دگرگون کرده‌اند، تجارب ما از مراقبت‌های بهداشتی و پزشکی در دنیای مبهم و منفرد گذشته باقی مانده است. در دنیای مراقبت‌های پزشکی امروز، بیماران مختلف، به ناچار باید از ساختار‌های خدماتی گذشته استفاده کنند. متخصصین کلینیک‌ها اغلب به اطلاعات مفید بیمار که در منابع مختلف باقی‌ می‌ماند، دسترسی ندارند و به عنوان یک جامعه، ما پرونده‌های پزشکی را بدون توانایی ارزیابی تاثیر آن‌ها توزیع و طبقه‌بندی می‌کنیم چون اقدامات را به نتایج ربط نمی‌دهیم.

سیستم مراقبت پزشکی Aim

در حالی که نوآوری‌های تکامل‌یافته دیجیتال بسیاری از بخش‌های جامعه را به سرعت اشغال می‌کند، پیشرفت در بخش مراقبت‌های بهداشتی کندتر به نظر می‌رسد، به عنوان مثال امروزه بسیاری از بیمارستان‌ها برای ثبت اطلاعات بیمار هنوز هم از کاغذ استفاده می‌کنند.

اوایل امسال از یک کلینیک پزشکی پر از گجت‌های مختلف که قرار است در سانفرانسیسکو راه اندازی شود رونمایی شد. همچنین پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه هوش مصنوعی تشخیصی اتفاق افتاده است ولی کانسپت Aim برای مراقبت از سلامت انسان، اساسا روشی متفاوت از آنچه طی 100 سال گذشته استفاده می‌شد، معرفی می‌کند.

گروه طراحی شرکت آرتیفکت سیاتل سیستم مفهومی جامعی معرفی کرده‌اند که آینده مراقبت‌های بهداشتی درمانی را پویا و سیار می‌کند. تجهیزات نظارتی مثل اپلیکیشن گوشی هوشمند، هوش مصنوعی تشخیص‌دهنده بیماری‌ها و کلینیک خودران همه با ابداعاتی نو در منزل شما حضور دارند تا فصل جدیدی را در زمینه مراقب‌های پزشکی رقم بزنند.

سیستم مراقبت پزشکی Aim

این سیستم کار خود را با وسایل آزمایشی و نظارتی در منزل شروع می‌کند و اطلاعات را از طریق منابع مختلفی مثل ترازوی حمام، توالت و قفسه دارو ضبط می‌کند. هدف از این کار ایجاد وسایل به هم پیوسته‌ای شامل ابزار نظارتی پوشیدنی است که داده‌های بیمار را به صورت یکپارچه و مشترک ثبت می‌کنند. پس از آن هوش مصنوعی‌ای که به طور مداوم در حال یادگیری و ذخیره اطلاعات است شرایط بیمار را بررسی و نتایج غیرمعمول را گزارش می‌کند.

در مواقع لازم، یک مینی کلینیک خودران موقعیت شما را پیدا می‌کند و در محل حاضر می‌شود. این کلینیک امکانات تشخیصی کامل‌تری مثل ترموگرافی یا تشخیص دمای بدن، آنالیز تنفسی و ریتم قلب دارد. داخل این کلینیک سیار هوش مصنوعی وظیفه تشخیص بیماری‌ها را بر عهده دارد و حتی می‌تواند آنتی بیوتیک‌ها و داروهای ضد بارداری را به دست فرد برساند. اگر شرایط شخص وخیم یا تشدیدشده گزارش شود، سیستم Aim او را به یک متخصص آنکال وصل کرده یا به بخش اورژانس بیمارستان منتقل می‌کند.

طراحان Aim می‌گویند:

ماموریت Aim نزدیک کردن داده‌ها، تجربه و شکاف‌های لجستیکی بین منزل شخص و محیط‌های بالینی است.

در حال حاضر ممکن است این پروژه کمی دست نیافتنی به نظر بیاید ولی پیشرفت‌های سریع در زمینه سیستم‌های نظارت بر سلامت شخصی و هوش مصنوعی نویدبخش عملی شدن سیستم Aim در آینده‌ای نه چندان دور است و البته بخشی از این سیستم را میتوان بدون زحمت زیاد در پروسه‌های مراقبتی امروزه پیاده‌سازی کرد. با توجه به سختی‌هایی که بیمار و کارمندان بخش مراقبت برای حضور در محل و انتقال و درمان بیمار متحمل می شوند، سیستم Aim می‌تواند بار زیادی را از روی دوش آن‌ها بردارد. ابزار شناسایی و درمان به کمک هوش مصنوعی برای نظارت بر حال افراد با خطر و دردسر کم برنامه‌ریزی شده‌اند، کلینیک خودران سیار هم با بررسی شرایط بیمار و انتقال وی به بیمارستان قبل از اینکه بیماری تشدید شود و مستلزم پذیرش باشد، تاثیر بسزایی در کاهش استفاده از منابع بیمارستان‌ها دارد.

مسلما طراحی چنین سیستم پیچیده‌ای ارزان نخواهد بود، اما رشد موشک‌وار هزینه‌های مراقبت، لزوم تشویق و استقبال از این سیستم را بیشتر می‌کند. شبیه به "فوروارد کلینیک" سانفرانسیسکو، سیستمی با این قابلیت که در هزینه‌ها اثرگذار باشد می‌تواند به افرادی که توان مالی استفاده از بیمه‌های سلامت گران‌قیمت و خدمات آن‌ها را ندارند کمک کند و به آن‌ها دسترسی بیشتری به امکانات درمانی پزشکی بدهد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تحول فناوری مراقبت پزشکی با کلینیک خودران Aim»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..