تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بازداشت خانگی «محمد بن نایف» تایید شد

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از برخی مقامات سعودی و آمریکایی خبرهای هفته گذشته برخی رسانه ها مبنی بر حصر خانگی «محمد بن نایف» ولی‌عهد برکنار شده عربستان سعودی را تایید کرد.

به گزارش شمانیوز: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز خبرهای هفته گذشته برخی رسانه ها مبنی بر حصر خانگی «محمد بن نایف» ولی‌عهد خلع شده عربستان سعودی را تایید کرد.

نیویورک تایمز نوشت بر اساس اطلاعات دریافتی از ۴ مقام فعلی و پیشین آمریکایی و سعودی نزدیک به خاندان سلطنتی عربستان ، محمد بن نایف هم‌اکنون در کاخ خود واقع در شهر ساحلی جده در حصر به سر می‌برد و اجازه خروج از عربستان را ندارد.

یک منبع که خواست نامش فاش نشود گفت این حصر با هدف جلوگیری از هرگونه مخالفت احتمالی با ولیعهد جدید ۳۱ ساله «محمد بن سلمان» صورت گرفته است.

در حالیکه بسیاری از کارشناسان برکناری نایف از قدرت را نتیجه دیدار «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از عربستان و زد و بندهای وی با پادشاه سعودی و فرزندش می دانند، در بخشی از گزارش این روزنامه آمده است، آمریکا احترام زیادی نسبت به محمد بن نایف به دلیل اقدامات و تلاش‌های وی در خصوص مقابله با تروریسم و القاعده، قائل است.

به نوشته نیویورک تایمز، محدودیت‌ها علیه شاهزاده محد بن نایف، نشانگر ترس و نگرانی از اعتراضات شاهزادگان سعودی ناخرسند از تغییر اخیر است.
با این حال، محمد بن نایف به گفته این روزنامه، قصد هرگونه اعتراضی نسبت به تغییر جدید و به دست گرفتن منصب از دست رفته را ندارد بلکه به دنبال آن است که بدون هیچ گونه مخالفتی به تاج و تخت برسد.

همچنین یک مقام دادگاه سلطنتی عربستان گفته است معلوم نیست مدت زمان این حصر چقدر باشد.

این روزنامه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت، آمریکا همچنان ارتباط خود با وزارت کشور  را حفظ کرده ولی به صورت رسمی با محمد بن نایف ارتباطی ندارد ولی اوضاع عربستان را از نزدیک زیر نظر دارد.

بسیاری از مقامات آمریکا در مبارزه با تروریسم و سرویس اطلاعات این کشور که سابقه روابط قوی با بن نایف داشته اند، به خاطر برکناری وی خشمگین هستند ولی پس از آنکه بن سلمان، ولی‌عهد جدید عربستان موافقت دونالد ترامپ و دامادش کوشنر را به دست آورد، به صورت علنی نمی‌توانند در این رابطه صحبت کرده و مخالفت کنند.

گفته شده است این محدودیت‌ها شامل دختران محمد بن نایف نیز می‌شود هر چند یکی از دختران وی پیشتر به همراه همسرش عربستان را ترک کرده است.
 





پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بازداشت خانگی «محمد بن نایف» تایید شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..