تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




موزه ای عجیب و غریب زیر آب + تصاویر

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ موزه «مظهر امید» که در زیر آب سواحل شهر کانکون مکزیک قرار گرفته، مکان مناسبی برای نگهداری زندگی منجمد شده در میان خز‌ها است. این موزه از آغاز کارش با هدف جلوگیری از مختل شدن حیات گیاهان مرجانی نادر و حمایت از زندگی این گیاهان شکل گرفته است.

بنا بر این گزارش، مجسمه‌های نگهداری شده در موزه زیرآبی کانکون با بتن خنثی از نظر pH آب دریایی ساخته شده‌اند و در برابر خورندگی آب دریا مقاوم هستند. این مجسمه‌ها با الگوبرداری از اعضای جامعه محلی و مردم ساخته شده‌اند.

موزه زیرآبی کانکون؛ مظهر امید گیاهان مرجانی نادر/مظهر امیدی در زیرآب‌های آشیانه مار‌ها


شایان ذکر است؛ موزه «مظهر امید»، نخستین موزه زیر آب جهان به حساب می‌آید و هم‌اکنون دربرگیرنده ۵۱۰ مجسمه است. مجسمه‌های این موزه نمادی از زندگی‌های منجمد شده در بین خز‌ها و گیاهان دریایی هستند.

موزه زیرآبی کانکون؛ مظهر امید گیاهان مرجانی نادر/مظهر امیدی در زیرآب‌های آشیانه مار‌ها


یادآور می‌شود؛ پیش‌بینی‌ها بر این قرار است که در آینده با توجه به سرعت بالای رشد مرجان‌ها اثری از موزه زیرآبی کانکون باقی نخواهد ماند و این موزه تبدیل به صخره‌های مرجانی خواهد شد.

موزه زیرآبی کانکون؛ مظهر امید گیاهان مرجانی نادر/مظهر امیدی در زیرآب‌های آشیانه مار‌ها


خاطرنشان می‌شود؛ گردشگران علاقه‌مند به بازدید از موزه مظهر امید می‌توانند با استفاده از لباس غواصی یا قایق‌های کف شیشه‌ای از این موزه دیدن کنند.


انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «موزه ای عجیب و غریب زیر آب + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..