تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چکش‌های بخار عصر صنعتی

کد خبر: ۵۵۶۸۵۶

۵۸۸  بازدید

در ورودی شهر صنعتی فرانسوی Le Creusot، یک چکش بخار بزرگ قرار دارد که بیش از یک قرن پیش ساخته شده است. این چکش بخار جاذبه اصلی این شهر سابقا معدنی است.

برترین ها: در ورودی شهر صنعتی فرانسوی Le Creusot، یک چکش بخار بزرگ قرار دارد که بیش از یک قرن پیش ساخته شده است. این چکش بخار جاذبه اصلی این شهر سابقا معدنی است. چکش بخار عصر صنعتی را تعریف می کند و یک ماشین عظیم است که می تواند ضربات قدرتمندی به قالب های آهنی بزند و اشکال بزرگی به آن ها بدهد که قبلا بااستفاده از نیروی دست و چکش های دستی غیرممکن بود. امکان استفاده از بخار برای حرکت دادن چکش اولین بار توسط جیمز وات مطرح شد که اختراع موتور بخارش در قرن هجدهم انقلاب صنعتی را باعث شد.

وات این اختراع را در سال 1784 ثبت کرد اما اولین چکش بخار کاربردی در سال 1840 ساخته شد تا نیازهای ساخت اجزای بزرگ فولادی یا آهنی را برطرف کند. به نظر می رسد چکش بخار به طور مستقل توسط دو مهندس هم عصر اختراع شد، یک مهندس اسکاتلندی به نام جیمز نسمیت و یک مهندس فرانسوی به نام فرانکو بوردون. این ایده در سال 1839 به ذهن هردو رسید. وقتی که آن ها متوجه کار یکدیگر شدند بحثی میانشان پیش آمد که کدام یک زودتر چکش بخار را اختراع کرده اند، بوردون اولین ماشینی که کار می کرد را ساخته بد اما نسمیت ادعا می کرد این یک کپی از طرح او بوده است. اولین چکش بخار توسط بوردون در سال 1840 ساخته شد و 2500 کیلوگرم وزن داشت. این شرکت بین سال های 1843 و 1867 110 چکش بخار در ابعاد مختلف ساخت. عظیم ترین چکش بخار در سال 1877 ساخته شد. که می توانست ضربات 10 تنی وارد کند و به مدت 14 سال بزرگترین و قدرتمندترین چکش بخار جهان بود تا اینکه آمریکا چکش بزرگتری با قدرت ضربات 125 تنی ساخت. درنهایت با پیشرفت های مکانیکی و هیدرولیکی چکش های بخار عصر صنعتی منسوخ شدند. بسیاری از این چکش ها اکنون به عنوان یادبود در شهرهای اصلی خود قرار دارند. چکش بخار Creusot بزرگترین نمونه در نوع خود در جهان است.

چکش‌های بخار عصر صنعتی چکش‌های بخار عصر صنعتی  چکش‌های بخار عصر صنعتی  چکش‌های بخار عصر صنعتی  چکش‌های بخار عصر صنعتی  چکش‌های بخار عصر صنعتی  چکش‌های بخار عصر صنعتی 



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چکش‌های بخار عصر صنعتی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..