تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چگونه بدون اینکه احساس بدی داشته باشیم «نه» بگوییم

نه کلمه‌ی بسیار کوتاهی است که می‌تواند تأثیر زیادی روی زندگی شما داشته باشد. به کارهایی که فایده‌ای برایتان ندارند نه بگویید و همیشه خودتان را در اولویت قرار دهید.

نه کلمه‌ی بسیار کوتاهی است که می‌تواند تأثیر فوق‌العاده زیاد و عمیقی روی زندگی شما داشته باشد. آیا تابه‌حال برایتان پیش آمده که کسی در محیط کار از شما بخواهد باهم غذا بخورید تا بتواند مغز شما را کار گرفته و سوال بپرسد؟ یا تابه‌حال شده احساس کنید افرادی که هیچ شناخت کاملی از شما ندارند تنها زمانی که احتیاج دارند به شما پیغام می‌دهند؟ هر درخواست دیگری که تنها باعث پیشرفت کردن طرف مقابل شود وضعیت مشابهی دارد. انجام دادن این کارها شاید برای یک یا ۲ بار لذت‌بخش باشد اما اگر تعداد درخواست‌ها زیاد شود این موضوع کمی اذیت‌کننده خواهد شد. مطمئنا همه‌ی شما حداقل یک بار در این شرایط قرار گرفته‌اید. فراموش نکنید زمانی که درخواست‌های طرف مقابل زیاد می‌شود باید با آن‌ها برخورد جدی کرده و شرایط را عوض کنید. این یعنی شما باید طرز تفکر خود را عوض کرده و کارهای خودتان را در اولویت قرار دهید. یک نقل قول معروف می‌گوید: «شما برای اینکه بتوانید فرد دیگری را دوست داشته باشید باید ابتدا یاد بگیرید که خودتان را دوست داشته باشید.»

no

چگونه «نه» بگوییم بدون اینکه به احساسات کسی صدمه بزنیم

ما اغلب اوقات از این می‌ترسیم که ناخواسته و با گفتن کلمه‌ی «نه» به احساسات یک شخص صدمه وارد کنیم یا از اینکه نتوانیم آن‌ها را خوشحال کنیم احساس بدی پیدا می‌کنیم. بسیاری از اوقات این افراد به تنهایی قادر هستند که نیازهای خود را برطرف کنند اما تنبلی کرده و خواسته‌های خود را با شخص دیگری مطرح می‌کنند. نه گفتن برای همه‌ی ما سخت است و درصورتی‌که بخواهیم نه بگوییم سعی می‌کنیم تا کار خود را توجیه کنیم. به‌عنوان مثال زمانی که دیگران از ما درخواست انجام کاری را دارند که قادر به انجام دادنشان نیستیم سعی می‌کنیم در یک یا دو خط علت ناتوانی خود را اعلام کنیم و با توضیح کامل به آن‌ها بگوییم که چرا نمی‌توانیم خواسته‌شان را عملی کنیم. درست است که انجام چنین کاری باعث می‌شود تا شما از انجام دادن آن کار خلاص شوید اما طرف مقابل هیچ‌ موقع متوجه نخواهد شد که شما حوصله‌ی انجام چنین کاری را نداشته‌اید یا اینکه دوست ندارید خدماتی را مجانی به کسی عرضه کنید.

واقعیت این است زمانی که شما مسئولیت‌های زیادی بر عهده دارید باید نه گفتن را نیز یاد بگیرید. شما نمی‌توانید همه‌ی کارها را همزمان انجام دهید، همه را از خودتان راضی نگهدارید و در عین حال برای رسیدن به اهداف خودتان نیز تلاش کنید. متأسفانه اکثر مردم زمانی متوجه این موضوع می‌شوند که بابت نه نگفتن صدمه خورده باشند. درست است که آدم باید کار اشتباه انجام دهد تا چیزهای جدید یاد بگیرد اما به یاد داشته باشید که اگر برای خودتان ارزش قائل نباشید و خودتان را در اولویت قرار ندهید آنگاه دیگران نیز این کار را برای شما انجام نمی‌دهند. شما باید به زمان خودتان ارزش بدهید و قبل از تمرکز کردن برای دیگران یک زندگی ایده‌آل برای خودتان بسازید.

no

کمی فکر کنید و ببینید چه چیزی بیشتر برایتان اهمیت دارد

در زندگی خود چه هدفی دارید؟ قصد دارید در ۳ تا ۱۰ سال آینده به چه فردی تبدیل شوید؟ نه گفتن را یاد بگیرید و به انجام کارهایی که شما را به فرد بهتری تبدیل نمی‌کند نه بگویید. موضوعاتی که چیز جدیدی به شما یاد نمی‌دهند و روح خودتان و خانواده‌تان را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند کنار بگذارید و به خودتان بله بگویید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چگونه بدون اینکه احساس بدی داشته باشیم «نه» بگوییم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..