تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پارس آباد مغان قطب تولید گندم در استان اردبیل/ انتظار روزهای زرین برای کشاورزان + تصاویر

ساعت: 20:39 منتشر شده در مورخ: 1396/04/07 شناسه خبر: 1138026

فصل برداشت گندم در شهرستان پارس آباد مغان فرا رسیده و اکنون کشاورزان نتیجه و دستمزد چندماهه خود را برداشت می‌کنند تا با برداشت خوشه‌های گندم و فروش آن، نقشی در خودکفایی گندم ایفا کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آران مغان، این روزها کار برداشت خوشه های طلایی گندم، این محصول زندگی بخش در شهرستان پارس آباد مغان آغاز شده و خوشه های طلایی یکی پس از دیگری درو شده و دانه های بابرکت گندم از دل خوشه ها بیرون می آیند تا نویدبخش حیات و سرزندگی باشند.

با توجه به بارش های رحمت الهی پیش بینی میشود که محصول گندم کشاورزان از ابتدای فصل برداشت امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال افزایش داشته باشد.

کشت گندم در منطقه مغان به‌عنوان یک محصول استراتژیک برداشت آن از اواسط خردادماه هرسال آغاز می‌باشد و در حال حاضر شهرستان پارس آباد رتبه اول تولید این محصول را در استان به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس‌آباد، در این باره می گوید: بیش از 38 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان زیر کشت گندم رفته است.

علی اکبر حسنیان از پیش‌بینی برداشت بیش از 182 هزار تن محصول گندم از گندم‌کاران این منطقه خبر داد و گفت: امسال 30هزار و 422 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم اختصاص یافته که از این میزان 26 هزار و 467 هکتار گندم آبی و سه هزار و 955 هکتار گندم به صورت دیمی است.

گندم از جمله تولیدات شهرستان پارس آباد است که در کنار تولید سویا، کلزا، ذرت و ... از اهمیت بالایی برخوردار است و در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال باید زمینه توسعه کشت محصولات کشاورزی برای کشاورزان بیشتر از قبل فراهم شود.

ظرفیت‌های کشاورزی پارس آباد مغان نشان می‌دهد این شهرستان یکی از قطب های تولید کننده گندم است که به انبار غله استان معروف شده است.

این شهرستان مرزی با وجود وسعت اراضی، تنوع آب و هوایی، نیروهای بالقوه و ارزان، غنای آب‌‌های سطحی و زیر زمینی و زمینهای حاصلخیز برای توسعه کشاورزی بسیار مستعد است.

موفق بودن کشت محصولات نسبتا صنعتی همچون چغندر قند، ذرت علوفه‌ای، برنج و کلزا در مدتی کوتاه شاهد بسیار خوبی از این استعداد در پارس آباد مغان است.

در شهرستان پارس‌آباد مغان سالانه بیش از 750 هزار تن انواع محصولات زراعی کاشت، داشت و برداشت می‌شود و درآمدی معادل 5000 میلیارد ریال حاصل منطقه می‌شود.

 

///

///

///

///

///

///

///

///

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پارس آباد مغان قطب تولید گندم در استان اردبیل/ انتظار روزهای زرین برای کشاورزان + تصاویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..