تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آینده کشور را با تصمیم گیری سیاسی آمیخته نکنیم

محمدیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

مغفول نبودن اصول حاکم بر کشور در برنامه‌های آموزشی / آینده کشور را با تصمیم گیری سیاسی آمیخته نکنیممحی الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص محتوای کتاب درسی و توجه معلمان به آن برای ارائه به دانش آموزان اظهار کرد: آموزش و پرورش نهادی است که برای امور خود همواره از رهبری تبعیت می‌کند و قریب به اتفاق معلمان نیز گوش به فرمان رهبری هستند.

وی ادامه داد: معلمان بسیاری از نواقص موجود در برنامه آموزشی وکتاب‌های درسی را موردتوجه قرار داده و آن را جبران می‌کنند در واقع توانایی معلمان قوی‌تر از آن است که جزوه‌ای در روند آموزشی وارد شود و اشکالی داشته باشد، اما آن را متوجه نشود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه بین کتاب درسی رسمی و کتاب غیر رسمی تفاوت وجود دارد، گفت: کتاب غیر رسمی آن است که مولفی بر اساس علاقه خود کتابی نوشته بین کتاب کمک آموزشی و کتاب درسی نیز باید تفاوت قائل شد.

محمدیان تصریح کرد: کتاب‌ها چه از سوی مرکز دولتی یا غیر دولتی اگر بخواهد وارد مدرسه شود باید مجوز گرفته و بررسی شود که باید نگاهی عمیق به آن داشته باشیم و با توجه به اینکه آموزش و پرورش آینده کشورما است باید مواظبت کرده تا آینده کشور را با تصمیم گیری یا علاقه مندی‌های سیاسی جهان کنونی آمیخته نکنیم.

وی عنوان کرد: سیاست‌ها و روش‌های اجرایی متفاوت است، اما آنچه در جمهوری اسلامی ثابت بوده اصول حاکم بر جمهوری اسلامی است و هیچ دولتی نمی‌تواند اصول حاکم بر آن را نادیده گرفته یا مخدوش کند لذا باید مدافع اصول باشیم، ولی در تفاوت سلیقه‌ها می‌توان بحث و گفتگو کرد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد: اعتقاد داریم آموزش و پرورش همواره و به ویژه در سال‌های اخیر بعد از تصویب سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی خواسته اش تقویت ارزشها، تقویت هویت اسلامی، ایرانی، انقلابی بوده و اقتدار و امنیت ملی را سرلوحه کتاب‌های درسی قرار داده است.

محمدیان با بیان اینکه ما در آینده‌ای نزدیک از برخی کتاب‌های جدید التالیف رونمایی خواهیم کرد، یادآور شد: در این کتاب‌ها نیز از ارزش‌ها دست برنمی داریم و در تلاش بوده نسلی تربیت شود که توانایی برپایی دولت جهانی و عدالت گستر و صلح آفرین مهدوی را دنبال کند.

انتهای پیام/

مغفول نبودن اصول حاکم بر کشور در برنامه‌های آموزشی 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آینده کشور را با تصمیم گیری سیاسی آمیخته نکنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..