تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بخشی از کسب و کار حافظه‌ توشیبا فروش رفت

توشیبا با مشکلات مالی روبه‌رو شده و اقدام به ‌فروش بخشی از کسب و کار حافظه‌ی خود کرده است. فروش این بخش احتمالا به حل مشکلات مالی توشیبا منجر خواهد شد.

پس از سرمایه گذاری ناموفق در زمینه‌ی نیروگاه‌های اتمی و اشتباه حسابداری یک میلیارد دلاری توشیبا، حال این شرکت با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کند. سال گذشته توشیبا اعلام کرد که به‌واسطه‌ی مشکلات مالی و نیاز به افزایش نقدینگی شرکت، در نظر دارد بخشی از کسب‌وکار حافظه‌ی خود را به فروش برساند. هم اکنون به‌نظر می‌رسد با پیدا شدن یک خریدار مناسب، توشیبا در آستانه‌ی فروش بخشی از این کسب و کار است.

هرچند بخش‌های مختلفی از کسب و کار توشیبا در مدت اخیر وضع مالی مناسبی نداشته‌اند، اما کسب و کار حافظه‌، یکی از قسمت‌های موفق این شرکت بوده است. با وجود موفقیت بخش تولید حافظه‌ی توشیبا، فروش قسمتی از سهام کسب و کار حافظه تنها راه حل موجود برای توشیبا جهت رهایی از گرفتاری‌های مالی است. توشیبا در ابتدا اعلام کرده بود در نظر دارد ۲۰ تا ۲۵ درصد از سهام بخش تولید حافظه را به‌فروش برساند، اما بعدا این میزان تا ۵۱ درصد نیز افزایش یافت.

خریدار نهایی کسب و کار حافظه‌ی توشیبا یک کنسرسیوم ژاپنی-آمریکایی است. این کنسرسیوم از سه مجموعه تشکیل شده است؛ مجموعه‌ی نیمه دولتی ژاپنی INCJ، بانک توسعه‌ی ژاپن و شرکت سرمایه گذاری آمریکایی Bain Capital private Equity LP. این کنسرسیوم در نظر دارد ۲۰ درصد از سهام بخش تولید حافظه‌ی توشیبا را خریداری کند. با توجه به ارزش ۲۰ میلیارد دلاری این بخش، حجم این معامله در حدود ۴ میلیارد دلار خواهد بود. این مبلغ به توشیبا اجازه خواهد داد تا از بحران مالی عبور کند.

پیش‌تر شرکت‌های چینی نسبت به خرید سهام بخش تولید حافظه‌ی توشیبا ابراز علاقه کرده بودند، اما به‌واسطه‌ی نگرانی‌های مربوط به امنیت ملی، این پیشنهادات بی‌پاسخ ماندند. همچنین قبل از معامله‌ی فعلی، شرکت Western Digital که شریک توشیبا در کسب و کار حافظه به‌شمار می‌رود نیز نسبت به خرید سهام بخش تولید حافظه‌ی توشیبا ابزار علاقه کرده بود. با توجه به نقش پر رنگ دولت ژاپن در خرید فعلی، به‌نظر می‌رسد ژاپنی‌ها در تلاش‌ هستند تا فناوری‌های مرتبط با تولید حافظه و همچنین فرصت‌های شغلی مربوط به این کسب و کار از ژاپن خارج نشود. این معامله در ماه مارس سال ۲۰۱۸ و پس از تایید سهام‌داران نهایی خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بخشی از کسب و کار حافظه‌ توشیبا فروش رفت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..