تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نگاه جدید «ویلایی‌ها» به نقش زنان در جنگ

متنقد سینما درباره فیلم «ویلایی‌ها» گفت: قیدی در «ویلایی‌ها» زنان را در خط مقدم جبهه یا نزدیک به آن ترسیم می‌کند. موضوعی که تا پیش از این تقریبا وجود نداشت.

به گزارش سینماخبر : کیوان کثیریان، منتقد سینما در خصوص فیلم "ویلایی ها" گفت: « اثر جدید منیره قیدی به بخش عظیمی از دفاع مقدس که تا الان نادیده گرفته شده، نگاه میکند و می‌پردازد. آن بخش عظیم هم زنان بودند که تا الان در سینمای دفاع مقدس مغفول ماندند.» 

وی ادامه داد:«اگر چه ما فیلم هایی داشتیم که مانند "شیار 143" و "بوسیدن روی ماه" در ژانر دفاع مقدس به موضوع زن بپردازند اما تفاوت آنها این است که زن را نه در بطن جنگ، بلکه پس از جنگ روایت می کنند. این درحالی است که قیدی در "ویلاییها" زنان را در خط مقدم جبهه یا نزدیک به آن ترسیم میکند که تصویر متمرکز و پررنگی از زنان در دفاع مقدس می پردازد. موضوعی که تا پیش از این تقریبا وجود نداشت.»

این منتقد سینما دیگر ویژگی "ویلایی ها" را نزدیک شدن به کاراکترها برای نشان دادن احساسات و حالات درونیشان دانست و افزود: «ما در این فیلم با شخصیت "سیما" مواجه هستیم که جبهه رفتن شوهرش را قبول ندارد و از نبودن او ناراضی است. شخصیت "سیما" با بازی طناز طباطبایی در جریان اتفاقات فیلم متحول شده و حضور همسرش در جبهه برایش توجیه میشود.»

کثیریان در پایان خاطر نشان کرد: «زنانی مانند "سیما" با اعتقاد کمتر نسبت به دفاع مقدس، در دنیای واقعی کم نبودند اما کمتر به آنها پرداخته شده است. به همین خاطر فضای دست نخوردهای به شمار می آید.» 

گفتنی است این فیلم روزهای پایانی اکران خود را میگذراند و در طول جشنواره و اکران با بی مهری‌هایی مواجه شد که اعتراض کارگردانش را برانگیخت.

 

منبع: خبرگزاری دانشجو




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نگاه جدید «ویلایی‌ها» به نقش زنان در جنگ»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..