تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین عامل کاهش سرانه مطالعه در جامعه

گروه اجتماعی: استاد دانشگاه آزاد گفت: امروز فضای مجازی جانشین کتاب‌ شده‌ است از این‌رو شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین عامل کاهش سرانه مطالعه در جامعه هستند.

حجت‌الاسلام عباس دهقان، استاد دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، با اشاره به اینکه شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین عامل کاهش سرانه مطالعه در جامعه هستند، گفت: فضای مجازی در جامعه امروزی جانشین کتاب‌ها شده‌اند.
وی با بیان اینکه از جمله عوامل کاهش انگیزه جوانان به کتابخوانی شبکه‌های اجتماعی است، افزود: عوامل مختلفی مانند فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و روزمرگی‌ها در کاهش انگیزه جوانان به کتابخوانی دخیل است و باید با فرهنگ‌سازی، تنوع فعالیت‌های فرهنگی – هنری و تأمین منابع این خلأ جبران شود.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی به اهمیت کتابخوانی اشاره کرد و گفت: هیچ صدقه و بخششی از لحاظ میزان پاداش و بازده معنوی نمی‌تواند با نشر تعلیم و علم برابری کند.
حجت‌الاسلام دهقان اظهار کرد: مدارس و مکان‌های آموزشی یکی از راه‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی است و این مکان‌ها پایگاهی است تا کودکان و نوجوانان به اهمیت مطالعه کتاب از سنین کودکی پی‌ببرند.
وی به اهمیت نقش کتاب در توسعه یک جامعه نیز اشاره کرد و افزود: نقش کتاب در پیشرفت جامعه نقشی بی‌بدیل است.
استاد دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: درطول تاریخ رابطه تنگاتنگی بین پیشرفت‌های جامعه با پیشرفت کمی و کیفی کتاب وجود داشته و هرکجا منعی برای علم و قلم وجود داشته پیشرفت هم با محدودیت مواجه بوده است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین عامل کاهش سرانه مطالعه در جامعه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..