سجاد حیدری
نویسنده
به گفته دکتر یوهاهیم واگنبلاست از شرکت ماهله و به نقل از خودروبانک: پیشرانههای توربوشارژر دارای ابعاد و اندازه کوچکتری هستند و نیروی تولیدی آنان با پیشرانههای تنفس طبیعی در ابعاد و اندازه بزرگتر برابری میکند، اما همین تولید قدرت و گشتاور بالا از ابعاد و اندازه کوچک سیلندر و پیستون میتواند تاثیرات فاجعه آمیزی بر روی اجزای موتور و طول عمر آنان داشته باشند، به همین دلیل تیم توسعه ما از شرکت "ماهله" در حال کار بر روی اجزای موتور و سیستمهای مخصوص مولد قدرتی هستند تا مقاومت قطعات را در برابر آسیبهای موتورهای توربوشارژر بیشتر کنند و خرابی آنان را به حداقل برسانند. در رابطه با پیشرانههای توربوشارژر، پیش بینی میشود که تا سال 2025 میلادی بیش از نصف خودروهای فروخته شده در بازار ایالات متحده آمریکا به پیشرانههای توربوشارژر مجهز شده باشند که اگر یک تصمیم درست و برنامهریزی دقیق برای بهبود شرایط آنان صورت نگیرد، در آینده حجم خرابی پیشرانههای توربوشارژر بر اثر استهلاک و کارکرد چند ساله خودروهای فعلی بسیار بیشتر خواهد شد، بخصوص اینکه سوخت مصرفی آنان دارای کیفیت لازم نباشد که در بازار کشور متاسفانه شاهد چنین چیزی هستیم و عمر پیشرانههای توربوشارژر را به شدت پایین میآورد.
در آخر بد نیست بدانید که ماهله (Mahle)، شرکت تولیدی آلمانی است که در سال ۱۹۲۰ میلادی و در شهر اشتوتگارت آلمان تاسیس شده است و هدف اصلی آن در زمینه تولید انواع پیستونها و قطعات مربوط به موتورهای احتراق داخلی دنبال میشود که در سال ۲۰۱۶ میلادی ۷۶۰۰۰ نفر از کارکنان این شرکت در بیش از ۱۷۰ کارگاه تولیدی و ۱۳ مرکز تحقیق و توسعه در آلمان، بریتانیا، برزیل، آمریکا، چین، ژاپن و هند مشغول به کار هستند که "دکتر یوهاهیم واگنبلاست" مدیر تحقیق و توسعه شعبه آمریکایی این شرکت است.