تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




درمان سرطان کبد توسط محققان دانشگاه امیرکبیر

درمان سرطان کبد توسط محققان دانشگاه امیرکبیربه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر محمد امانی مجری طرح تحقیقاتی دانشگاه امیرکبیر گفت: سرطان کبد یک تومور بدخیم (سرطانی) است که از بافت کبد منشأ می‌گیرد؛ این سرطان ممکن است به طور اولیه از سلول‌های غیرطبیعی کبدی یا مجاری صفراوی منشأ گرفته باشد یا ازگسترش سرطان عضوی دیگر به کبد ناشی شود.

وی ادامه داد: سرطان کبد یکی از شش سرطان متداول در دنیاست و سومین علت مرگ و میر بدلیل سرطان محسوب به حساب می‌آید.

این محقق دانشگاه صنعتی امیرکبیر، روش‌های موجود برای درمان سرطان کبد شیمی درمانی، پرتو درمانی، جراحی و پیوند کبد است که تا کنون تاثیر چشمگیری بر روند درمان سرطان کبد نداشته اند و دارای معایبی نیز هستند.

مجری این طرح تحقیقاتی عنوان کرد و بیان کرد: سیستم‌های نوین دارورسانی مجموعه روش‌هایی هستند که آگاهانه جهت ایجاد تغییرات زمانی یا مکانی در روند آزادسازی دارو در بدن بکار گرفته میشوند. با اعمال چنین روند‌هایی می‌توان تا حد زیادی از عوارض دارورسانی سنتی کاست؛ یکی از مرسوم‌ترین ابزار‌های به کار گرفته شده در سیستم‌های نوین رهایش دارو، حامل‌ها هستند.

امانی تصریح کرد: نیوزوم ها، وزیکول‌هایی هستند که مواد فعال سازنده سطح آن‌ها غیریونی است از این رو به آن‌ها نیوزوم گفته می‌شود.

وی با اشاره روند این پروژه اظهار کرد: پس از تحقیقات و آزمایشاتی موفق شدیم نانو سامانه حامل دارو را در راستای درمان سرطان کبد بسازیم.

محقق دانشگاه امیرکبیر افزود: این پروژه قابلیت اجرایی شدن در حوزه صنعتی داروسازی و حوزه درمان سرطان را دارد.
امانی با اشاره به مشکلات در روند انجام این پژوهش گفت: در واقع ضعف عمده این پروژه کمبود تست‌ها و آزمایش‌های تکمیل کننده نتایج است که بخشی از این نقص مربوط به کمبود دستگاه‌ها و بخشی دیگر به علت عدم حمایت مالی از پژوهش‌ها بوده است؛ این مشکل از ابتدای انجام پروژه تا انتها وجود داشت.

وی تصریح کرد: روش جدید سنتز نانو سامانه نیوزومی یکی از قسمت‌هایی در این پژوهش بود که نوآوری داشت.

محقق دانشگاه امیرکبیر عنوان کرد: در صدد هستیم که تست‌های حیوانی و سپس بالینی را انجام دهیم.

وی یادآورشد: نمونه خارجی این پروژه وجود دارد، اما در نمونه‌ای که ما تولید کردیم بهینه سازی‌هایی صورت گرفت که در نهایت منجر به تولید محصولی با هزینه کمتر و بازده بیشتر شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «درمان سرطان کبد توسط محققان دانشگاه امیرکبیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..