تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




حمله سایبری گسترده "پتیا" ب

حمله سایبری گسترده

حمله سایبری گسترده ای که از اوکراین آغاز شده به سرعت در سطح جهان در حال گسترش است و تهدیدی جدی را به همراه دارد.


این حمله که بزرگترین حمله سایبری در تاریخ اوکراین بوده است حالا به سایر کشورها از جمله انگلستان، اسپانیا و هندوستان نیز منتشر شده و احتمال دارد تاثیر مخربی همچون باج افزار واناکرای که بسیاری از کمپانی ها را فلج کرد به همراه داشته باشد.


این حمله سایبری زیرساخت های کشورهای مذکور را مورد حمله قرار داده و کمپانی هایی همچون غول کشتی رانی دانمارک، Maersk را نیز مورد حمله قرار داده است.


مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا اعلام کرده که از این حمله مطلع شده و مورد را به دقت زیر نظر دارد.


Maersk نیز اعلام کرده که این حمله احتمالا عملکرد جهانی این کمپانی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.


بعضی کارشناسان امنیتی گفته اند که این حمله احتمالا از حمله باج افزار واناکرای گسترده تر خواهد بود. واناکرای به دلیل ایجاد اختلال در کامپیوتر بیمارستان ها و مطب پزشکان و سایر کمپانی های بین المللی شناخته و معروف شد. در همان زمان متخصصان امنیت سایبری نسبت به امکان حمله سایبری شدیدتر و گسترده تری هشدار دادند.


گزارش ها از این حکایت دارند که این حمله، اقدامی هماهنگ شده علیه اوکراین و روسیه بوده است. زمان آغاز این حمله و نحوه گسترش آن به سایر کشورها مشخص نیست.


Rosneft، کمپانی تولید کننده نفت روسیه از حمله سایبری گسترده ای علیه این کمپانی خبر داده است که سرورهای آن را مورد حمله قرار داده اند. پتیا همچنین سیستم های کامپیوتری چند بانک و فرودگاه مرکزی در اوکراین را مورد حمله قرار داده و عملکرد آن را با اختلال مواجه کرده است.


بزرگترین آژانس تبلیغاتی جهان، WPP، نیز از حمله سایبری علیه این کمپانی خبر داده است. یک بیمارستان در آمریکا و کمپانی داروسازی Merck نیز از قربانیان این حمله بوده اند.


آژانس دولتی اوکراین نیز اعلام کرده است که سیستم کنترل تشعشعات چرنوبیل به حالت کنترل دستی تغییر یافته و عملکرد آن طبیعی است.


این باج افزار جدید تحت نام GoldenEye شناخته می شود. قربانیان این بدافزار برای بازپس گیری کنترل سیستم خود باید 300 دلار باج پرداخت کنند.


عاملین این حمله در عرض 5 ساعت از 27 قربانی مبالغی را دریافت کرده اند که در مجموع معال 7000 دلار می شود.


همچنین بخوانید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «حمله سایبری گسترده "پتیا" ب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..