تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ناگفته‌های نماینده تهران از شهادت پدرش در فاجعه 7 تیر

ناگفته‌های نماینده تهران از شهادت پدرش در فاجعه 7 تیر

محمود صادقی با اشاره به فرارسیدن سالروز 7 تیر و شهادت آیت الله دکتر بهشتی و یارانش گفت: کشور و نظام و مردم ما تجارب انباشته شده ای از گذشته در خصوص مبارزه با تروریسم و شهادت در این مسیر دارد.

فرزند شهید فاجعه 7 تیر با اشاره به روز حادثه تشریح کرد: در 7 تیر 1360 به فاصله نیم ساعت از وقوع انفجار آنجا حاضر بودم ، آن سال در حال سپری کردن سال چهارم هنرستان بودم و منزل ما در مجتمعی مخصوص سکونت نمایندگان مجلس و خانواده هایشان در نزدیکی دانشگاه تهران بود و برادرم نیز به عنوان محافظ و راننده همراه پدرم بود و آن روز شاهد و ناظر این فاجعه بودم.

وی در این باره ادامه داد : ماشین پیکانی داشتیم که روز حادثه و شب آن تا صبح، مجروحین و شهدا را با آن جابجا می کردیم و در آن زمان با فاصله کوتاهی بعد از 7 تیر 8 شهریور نیز رخ داد که آنجا هم شاهد این حادثه بودیم. و نسل ما از این دست از مسائل و صحنه ها بسیار دیده است.

صادقی با اشاره به فضای سیاسی سال 60 و فعالیت منافقین گفت:این سازمان از خرداد ماه از 25 خرداد وارد فاز مسلحانه شدند و دو هفته بعد هم این فاجعه رخ داد، شاید تا قبل از آن چهره این سازمان برای مردم به خوبی شناخته شده نبود اما بعد از آن با خروج از فاز سیاسی به نظامی هویت این سازمان را برای جامعه روشن کرد.

نماینده مردم تهران در خصوص روند کار سازمان منافقین نیز گفت: این سازمان در انقلاب مشارکت داشت اما از همان ابتدا با نگاه نظامی به مقوله قدرت نگاه کردند و با تجهیز خانه های تیمی و آموزش نظامی حرکت کردند و بعد از آن هم ترورهای کوری در خیابان ها انجام می دادند و مردم نیز از نقطه ای به بعد شروع به مقابله با این سازمان کردند.

وی با تاکید بر این که مبحث امنیتی و حفاظت از ساختمان های مهم باید همواره در دستور کار نهادهای امنیتی و حفاظتی و اطلاعاتی باشد، گفت: من در آن زمان در ساختمان حزب رفت و آمد داشتم و همان زمان به مرحوم پدر می گفتیم که تردد در این ساختمان نشان می دهد این ساختمان حفره امنیتی از جهت حفاظتی زیاد دارد و تردد ماشین ها بسیار زیاد است.

در زمان حمله داعش در صحن مجلس به یاد 7 تیر بودم

صادقی با اشاره به حمله تروریستی به مجلس در سال جاری تاکید کرد : نزدیک به چهار دهه از این موضوع گذشت و بعد 17 خرداد سال 96 به وقوع پیوست در صحن مجلس در آن لحظات به یاد 7 تیر و آن فاجعه افتادم و برای نمایندگان نیز این موضوع را گفتم.

وی در خصوص فضای اجتماعی علیه مقوله تروریسم در کشور نیز گفت: تردید در ایمان ما و ملت ما برای مقابله با این مسائل وجود ندارد آن زمان انسجام بیشتری و هشیاری بیشتری در بین مردم به وجود آمد و جامعه درگیر وحدت بیشتری شد در 17 خرداد نیز همبستگی بیشتری و حس نوع دوستی و همگرایی بین مردم برای مقابله با ین حادثه ایجاد شده است.

این نماینده مجلس با بیان این که نباید غفلت کنیم تشریح کرد: وضعیت داعش در محاصره است در گذشته نیز این حالت را داشتند که در جایی که با آن ها مقابله می شود به جای دیگر کوچ می کنند و ویژگی انتشاری دارند و شیوع می یابند.

وی با اشاره به پایه های ایدئولوژیک داعش تصریح کرد: عضو گیری این فرقه در بسترهایی رشد می کند و در حال حاضر این خوف هست که در سطح منطقه شیوع پیدا کند که باید از لحاظ امنیتی هشیار باشیم اما بعد دیگر اجتماعی است که باید مانع رشد زمینه های اقتصادی و اجتماعی یارگیری را در کشور برای داعش شویم.

صادقی خاطر نشان کرد: آقای عثمانی نماینده بوکان اشاره کردند در نطق میان دستور خود تاکید داشت که مسئله اقتصادی می تواند در مرزها بعد امنیتی پیدا کند و به این موضوع نیز باید توجه ویژه شود، علاوه بر این نکته ، تاکید من از بین بردن زمینه هایی است که می تواند موجب گسست در جامعه شود.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی همواره این سیاست را داشته که با تقویت مردمسالاری و پشتوانه مردمی نظام راه حل هر مساله ای را پیدا می کند و این وجه مردمی نیز هر اندازه تقویت شود زمینه بروز حوادث تروریستی کمتر می شوند. انسجام همه ملت و اقوام مختلف در کنار همه تمهیدات فیزیکی و نظامی را نباید فراموش کنیم و باید زمینه های گسست اجتماعی را نیز از بین ببریم .

وی با بیان این که داعش نسبتی با اهل سنت ندارد، گفت: داعش نوعی فرقه انحرافی است و بیشتر جنبه سیاسی دارد تا مذهبی اما باز هم نباید از جنبه اجتماعی قضیه غفلت کنیم.

مدیریت تحسین برانگیز علی لاریجانی و شهامت وی در روز حمله تروریستی به مجلس

وی با یادآوری حادثه تروریستی 17 خرداد ماه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جلسه علنی 17 خرداد، از معدود جلسات صحن علنی بود که نایب رئیس مجلس از ابتدا اداره صحن علنی را بر عهده داشت.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حدود ساعت 10 و نیم بود که با ورود آقای کرم پور و حضرتی و تماس تلفنی با کارمندان در ساختمان اداری مطلع شدیم عده‌ای با اسلحه وارد ساختمان ملاقات مردمی شدند.

وی گفت: ابهام و بلاتکلیفی که داشتیم کمی فضا را سنگین کرده بود اما در نهایت صحن به طور عادی کار خود را ادامه داد تا اینکه بعد از یک ساعت دکتر لاریجانی که در زمان حادثه در مجلس حضور نداشت در صحن علنی حضور یافت که این حضور رئیس مجلس در صحن باعث شد فکر نمایندگان به لحاظ مدیریت بحران آسوده شود.

آرامش نمایندگان با حضور رئیس مجلس در صحن

این نماینده مردم در مجلس دهم عنوان کرد: تصور می کردیم دکتر لاریجانی در ساختمان هیأت رئیسه حضور دارند اما مشخص شد که ایشان با مقام معظم رهبری جلسه داشتند و پس از این ملاقات وارد مجلس شدند که این مسئله نشان‌دهنده شهامت و شجاعت دکتر لاریجانی است که با وجود آن که می‌دانست مجلس با بحران حضور داعش دست و پنجه نرم می‌کند باز هم وارد این فضا شد.

صادقی تأکید کرد: با توجه به ابعاد حادثه پیش بینی شده بود که اگر خطر جدی باشد مجلس تعطیل می‌شود اما از نظر روانی ادامه‌دار بودن صحن علنی پیام خوبی به جامعه انتقال می‌داد چرا که مشخص شده بود این بحران مدیریت می‌شود و جلسه با آرامش ادامه داشت تا جایی که آقای رنجبرزاده اصرار داشت تمام تذکرات کتبی تا آخر قرائت شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان انتهایی دکتر لاریجانی پس از مدیریت اولیه بحران و در حالی که تروریست‌ها هنوز به هلاکت نرسیدن بودند عنوان کرد: مدیریت دکتر لاریجانی تحسین‌برانگیز بود ، با تسلط کامل مدیریتی ایشان موضوع برطرف شد و پس از آن نمایندگان در صحن علنی نماز خواندند و با آرامش از فضای صحن علنی خارج شدند.

صادقی با بیان اینکه در تمام مدت بحران با کارمند دفتر خود به صورت تلفنی در ارتباط بوده است، گفت: دفتر بنده در طبقه هفتم ساختمان اداری است ، زمانی که تروریست‌ها وارد ساختمان شدند جویای حال کارمندان دفتر بودم، یکی از همکاران توانسته بود پیش از افزایش درگیری از ساختمان خارج شود اما چند نفر تا انتهای درگیری داخل ساختمان حضور داشتند که نگران آنها بودیم.

وی تأکید کرد: شخصاً مایل نبودم تا حصول اطمینان از کنترل حادثه تروریستی از ساختمان مجلس خارج شوم، البته این فاجعه به خوبی مدیریت شد اما می‌توانست ابعاد گسترده‌تری داشت باشد که به لطف خدا و مصداق آیه شریفه " وَجَعَلْنَا مِن بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا وَمِنْ خَلْفِهِمْ سَدًّا فَأَغْشَیْنَاهُمْ فَهُمْ لَا یُبْصِرُونَ " سدی مانع تروریست‌ها برای ورود به ساختمان اصلی مجلس ایجاد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: حادثه تروریستی 17 خرداد هشدار بزرگی برای نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی است تا هوشیارتر و مراقب‌تر باشند.

اشراف اطلاعاتی کامل به ساختار داعش

صادقی با اشاره به جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی پس از حادثه تروریستی تهران عنوان کرد: وزارت اطلاعات در جلسه غیرعلنی هفته گذشته گزارش خوبی از وضعیت تروریسم در جهان و منطقه ارائه کرد و مشخص شد که این وزارتخانه اشراف کاملی به ساختار داعش دارد، همچنین گزارش در خصوص خنثی کردن تیم‌های تروریستی در گذشته ارائه شد.

وی گفت: وزارت اطلاعات اطمینان داد که با اشراف کامل اطلاعاتی انشاءالله مانع تکرار چنین حوادثی در آینده خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به صحبت‌های سردار سلامی عنوان کرد: بر اساس گزارشی که ارائه شد نسبت به آمادگی روانی و نظامی سپاه نیز اطمینان کامل حاصل شد و مشخص شد لایه‌های مختلف خارجی و مرزی تحت نظارت سپاه است.

صادقی در خصوص گزارش وزیر کشور عنوان کرد: رحمانی فضلی وضعیت جغرافیایی کشور و امنیت مرزها را توضیح داد، همچنین به کاستی‌های ساختاری از نگاه قانونی، امنیتی و حفاظتی و نظامی اشاره کرد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه این گروه تروریستی تهران با سرعت زیادی از مرز به تهران و مجلس رسیدند که کم سابقه بوده است، گفت: انشاءالله با تمهیدات اندیشیده شده دیگر شاهد اینگونه حوادث نباشیم.

29216




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ناگفته‌های نماینده تهران از شهادت پدرش در فاجعه 7 تیر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..